• Anonym (Fattig)

Vad är högsta underhållsbidrag man kan få?

Vad är högsta underhållsbidrag man kan få? Är det vanligt att man får högre än 1823 kr? Givetvis under förutsättning att man har högre kostnader. 
    Pappan tjänar 50 000 kr och jag 39 000 kr. Gäller ett barn. Han vägrar betala så har gått via försäkringskassan och får underhållsstöd. Finns det någon som fått högre belopp än detta? 
    Tar tacksamt emot råd och tips. 

• Svar på tråden Vad är högsta underhållsbidrag man kan få?
  • Anonym (r)

Du tjänar 39 och anser dig fattig? que?

• SmulanFnulan
    Anonym (r) skrev 2024-06-03 22:18:14 följande:

Du tjänar 39 och anser dig fattig? que?

Du läser ts inlägg som fan läser bibeln. Det som snarare bör belysas är hur billigt värdelösa pappor likt den ts råkat få barn med kommer undan.
  • Anonym (...)
    SmulanFnulan skrev 2024-06-03 22:21:15 följande:
    Du läser ts inlägg som fan läser bibeln. Det som snarare bör belysas är hur billigt värdelösa pappor likt den ts råkat få barn med kommer undan.
    Pappan tjänar i snitt 1000kr mer än ts per månad, det är liksom inga jättesummor där pappan lever lyxliv och ts kryper på knäna och äter havregrynsgröt. 

Sen så ska ju givetvis pappan betala underhåll om barnet bor hos ts, även om det går via fk så "kommer han inte undan" han blir återbetalningsskyldig till fk
  • SmulanFnulan
    Anonym (...) skrev 2024-06-03 22:46:08 följande:
    Pappan tjänar i snitt 1000kr mer än ts per månad, det är liksom inga jättesummor där pappan lever lyxliv och ts kryper på knäna och äter havregrynsgröt. 

Sen så ska ju givetvis pappan betala underhåll om barnet bor hos ts, även om det går via fk så "kommer han inte undan" han blir återbetalningsskyldig till fk
    Vad spelar det för roll? Mig veterligen så är det ingen i tråden som påstått att pappan är rik? Och 1000 kr mer? Jag förstår att du pratar om nettoinkomsten men differensen är betydligt större än 1000 kr, snarare 7000 eller 8000.
  • Anonym (Z)

Nej, man får inte högre belopp än så. Man rekommenderas ju komma överens själva och det finns en uträknare som visar förslag på vad underhållet bör vara men det är frivilligt att följa det beloppet. Kommer man inte överens och föräldern som ska betala underhåll vägrar göra det får man bara grundbeloppet via försäkringskassan.

• Anonym (r)
    SmulanFnulan skrev 2024-06-03 22:21:15 följande:

Lite som du brukar or...

Jag står fast vid att TS knappast är fattig. Pappor ska betala men TS bör inte ha problem med försörjningen.

• SmulanFnulan
    Anonym (r) skrev 2024-06-03 23:10:54 följande:

Lite som du brukar or...

Jag står fast vid att TS knappast är fattig. Pappor ska betala men TS bör inte ha problem med försörjningen.

Ingen har påstått att ts är fattig. Att pappan ska betala för sin avkomma har inget med ts att göra.
  • Anonym (jisses)

Alla dessa mammor som bara vill ha pengar. Slår vad om att det är hon som ska bestämt att barnet ska bo hos henne mest

Svar på tråden Vad är högsta underhållsbidrag man kan få?