• Anonym (aila09)

    Min pojkväns faster

    Jag och min pojkvän har nu varit tillsammans i 2 år och kommer så småningom att flytta ihop. Han är väldigt familjekär och hela hans familj är helt underbar mot mig, känner de nästan som en egen familj då vi bondar väldigt bra.

    Har fått träffa nästan hela hans släkt men det är något med hans faster och hennes man som får mig att känna att de inte riktigt tycker om mig. När vi hänger så brukar de inte prata så mycket med mig och de brukar ge mig konstiga blickar så jag känner mig nästan obekväm med dem.

    På morsdag så var vi hemma hos min pojkväns farmor och farfar och då kom hans faster med hennes familj, då började de prata att de skulle fira nationaldagen och hennes födelsedag som jag uppfattade det som. Då pratade hon med alla och verkade som att hon bjöd hela familjen men gav ingen inbjudan till mig. Igår så frågade min killes föräldrar (antagligen för att vara snälla) om jag skulle följa med dem hemma hos hans faster, men känns verkligen inge bra alls att följa med då hans faster aldrig bjöd mig personligen. Man får nästan en känsla att man är som en börda och att hans faster och hennes man kanske tycker att det är jobbigt att jag är med på deras släktträffar och familjemiddagar. 

    Bara jobbigt och tråkigt om det fortsätter vara så och vet inte riktigt om man borde säga något om detta till honom eller hans föräldrar. Vi kommer flytta ihop snart och kommer följa med på båda hans och mina familjemiddagar så känner nästan att de borde acceptera det nästan eller?

  • Svar på tråden Min pojkväns faster
  • Anonym (Hmm)

    Släpp det. Man kan inte vara omtyckt av alla och om de inte gillar dig så är det främst deras problem. Eftersom du inte fått någon inbjudan så är det väl lämpligast om du inte går, du hade kunnat säga det också när du blev tillfrågad, att du inte blivit inbjuden. Sedan om det sista du skriver. Det enda som ska accepteras är att DU inser att de inte måste gilla dig bara för att ni flyttar ihop, de måste inte inkludera dig eller vara snälla eller något som helst annat.

  • Tukt

    Ställer mig mer frågande till om det verkligen är bra att inrätta rutiner runt att umgås med din partners familj och släkt i den omfattningen du verkar beskriva.
    Det där får inte sällan konsekvenser senare i relationen.

Svar på tråden Min pojkväns faster