• Anonym (dagmatteEllie)

    Dagmatte som inte får betalt utan påminnelse

    Jag är dagmatte till världens finaste hund, snäll, söt, lydig, kelsjuk, kort sagt den perfekta daghunden. problemet är hans matte som ALDRG betalar utan att jag påminner henne. Runt den 5-6 nästkommande månad får jag skicka ett sms och i vänlig ton säga att hon åter igen har glömt att betala. Då gör hon det, inte annars. Så här har jag haft det i 1,5 år, alltså hela tiden jag har varit dagmatte till vovven. Hur gör ni andra som är dagmattar/hussar. Är det vanligt att man alltid måste påminna matten/hussen att betala? Och vad tycker ni andra att man ska göra? Ta en diskussion med hans matte. Jag tycker väldigt mycket om honom så jag vill inte ställa till nåt som gör att hon byter dagmatte.

  • Svar på tråden Dagmatte som inte får betalt utan påminnelse
  • Anonym (Arket)

    Så du vet att du får betalat när du skickar detta sms och haft det så i mer än ett år. Varför ändra på det nu? Vad är problemet med det? 

  • Anonym (Tant)

    Så länge det räcker med ett sms varje gång hon ska betala så är det inte så illa tycker jag. Vill du ha in betalningen i tid så skicka sms:et tidigare. 

    Det blir ju som att skicka en räkning varje månad, så som hyresvärdar och många andra gjorde när jag var ung och det inte fanns autogiro.

  • Anonym (r)

    Matte är en förvirrad person. Skicka sms den 1 varje gång istället.

  • Anonym (T)

    Jag skickar sms med summan varje månad. För det kan bli lite olika summor. 

  • Dexter dot com

    Det är ju nonchalant och respektlöst av henne så berätta hur du känner och fråga varför hon är motvillig att betala.

  • Anonym (F)

    Se till att få betalningen vid sista hämtningen för månaden. Be henne swisha där och då på plats. Om hon är superstressad och måste iväg så säg att det är ok om det kommer in under kvällen. Skicka påminnelse dagen efter.

Svar på tråden Dagmatte som inte får betalt utan påminnelse