• Anonym (Densvårakärleken)

Vad vill egentligen tjejer?

Jag förstår inte hur tjejer resonerar i sin jakt på kärlek och relationer. 
    Som en någorlunda ung man, 31 år, egenföretagare och mindre framgångsrik, äger min egen bostad en fin lägenhet, centralt i stan. Sunda värderingar hälsosamt känsloliv med kontakt med mina känslor. Förmåga att vara där för min partner, emotionellt, ekonomiskt och sexuellt. 

Jag är rätt kort, strax över 170. Någorlunda nöjd med mitt utseende men andra kan kanske uppfattar mig som rätt oattraktiv. Absolut inte tjock och älskar att träna.

Varje gång jag frågar ut tjejer, trots självförtroende och viss karisma så blir jag ständigt nekad. Inga matchningar på apparna och fullständigt ointresse från dom jag själv kan tänka mig gå ut med.

I och med att jag vill ha familj men inser att tiden att kunna bygga en solid grund för en kärnfamilj rinner mig ur händerna så tappar jag lusten och hoppet. Jag känner generell meningslöshet med allt jag tar mig ann, trots att jag är driven och kreativ som person. Personlighetsförändringar börjar sätta rötter och jag börjar nog bli lite bitter. 

Vad är det tjejer tror sig kunna hitta där ute?

• Svar på tråden Vad vill egentligen tjejer?
  • Anonym (B)

Du behöver nog växa till någon decimeter. Är du bara 170 är utbudet magert.

• Anonym (Kram)

Hur hör du när du frågar ut kvinnor? Är det främmande kvinnor eller kvinnor du redan etablerat lite längre kontakt med och flörtat?

Om någon som jag inte känner frågar efter en dejt så svarar jag automatiskt nej, det finns liksom inget som
    pekar på att vi skulle klicka. Men om någon som jag pratat en längre stund och känt kemi med på tex en fest eller annat sammanhang skulle fråga om han får mitt nummer så är jag mer öppen.

flörta och skapa kontakt istället för att direkt bjuda ut.

• Anonym (-)

De vill uppenbarligen ha mer än vad du kan erbjuda.

• Python

Kort svar: vi vill ha någon som är som vår allra bäst vän, men som samtidigt är helt självgående och som inte är någon mes i sängkammarn

• Anonym (.)

Vi vill ha någon som matchar vår personlighet, våra värderingar, vår humor, vår livsstil och som vi tycker är fin att se på. Men hurdan man det är varierar mycket från kvinna till kvinna.

Vi vill också ha en man som får oss att känna oss speciella. Någon som valt oss för just den vi är, inte bara för att vi är vilken kvinna som helst.

• Anonym (Linda)

Jag vill ha någon dom har valt just MIG för att jag är JAG . Du vill ha MINA åsikter , drömmar och personlighet. 
    Inte en random kvinna vem som helst som råkat passera dig...

Så hur väljer du en kvinna? Tar du vad som helst eller lär du känna henne och hon får vara utvald och speciell? 

Är det MIG  du vill ha eller bara det att jag råkar vara en kvinna? 

Svar på tråden Vad vill egentligen tjejer?