Thailand trots hudcancer
Vågar man Åka till Thailand trots att man har hudcancer? Vad hade ni gjort?
Vilken typ av cancer? Kommer du att vara i behov av vård? Är frågan om cancern kan förvärras eller om dina möjligheter att få bra vård vid behov? Annat?
Du tror att solen är mindre skadlig i Sverige...? Åk på semester om du mår bra av det. SPF 50 gäller oavsett.
Det är mkt sol i Thailand, så det är mer så jag tänker om man vågar utsätta sig för mkt sol då🤔
skriver som ovan, tycker läkaren att det går bra? Det är väl den du ska fråga om råd
Om man har eller har haft hudcancer ökar risken att man ska få det igen, har jag läst. I praktiken gäller noll solande. Och då det är varmare i Thailand än här är det än jobbigare att tvingas täcka sig hela tiden.
Så frågan är vad du får ut av en thailandsresa?
Om man har eller har haft hudcancer ökar risken att man ska få det igen, har jag läst. I praktiken gäller noll solande. Och då det är varmare i Thailand än här är det än jobbigare att tvingas täcka sig hela tiden.
Så frågan är vad du får ut av en thailandsresa?
Jag skulle rådfråga min läkare först.
Men om jag hade så känslig hy skulle jag undvika solsemestrar.
Har en vän med vitiligo, hon reser alltid till icke solvarma ställen på sommaren och till Sydeuropa på vintern istället. Med andra ord inga sol- och badsemestrar.
Åker till Thailand varje vinter men är inte mycket i solen alls.
Sitter under ett parasoll på stranden hela dagarna och smörjer in mej flera gånger om dagen. Tror inte jag får mer solstrålar än en vanlig sommardag i sverige.
Vilken typ av cancer har du? Basaliom, skivepitel, melanom? Är du färdigbehandlad?
Vilken typ av cancer har du? Basaliom, skivepitel, melanom? Är du färdigbehandlad?