• Anonym (Olivia)

Gå ut med katt i vagn

Min kompis går ut med sin katt i vagn varje kväll, ser ut som en barnvagn typ, men med djurbur. Tycker det ser roligt ut. Hon påstår att han blir lugnare på nätterna av det och att han inte vågar gå i koppel.

Finns det någon annan här som gör så?

• Svar på tråden Gå ut med katt i vagn
  • Hedda04

Såg en äldre kvinna där jag bodde innan som gick ut med sin katt i vagn. Undrade alltid hur hon fick katten att ligga kvar där. Varför inte om det funkar för katten? Med min katt hade det aldrig gått😄

• Lynx123

Vad fint av din kompis. Det låter som att hpn verkligen tar hand om din pälksling på bästa sätt. Önskar att alla gjorde det! ❤️

• Anonym (nn)

En snabb googling så hade du sett att det finns många inklusive vagnar eller ryggsäckar just för detta. Din kompis är en bra kattägare. Om du vill att vi ska skratta åt det, är du en bra kompis?

• Anonym (Olivia)
    Anonym (nn) skrev 2024-06-02 12:11:30 följande:

En snabb googling så hade du sett att det finns många inklusive vagnar eller ryggsäckar just för detta. Din kompis är en bra kattägare. Om du vill att vi ska skratta åt det, är du en bra kompis?

Klart jag vet att det finns vagnar och väskor? Jag har ju själv sett hennes flera gånger? Jag har bara aldrig hört om någon som regelbundet går ut med djur på det sättet, därför frågar jag om någon annan här gör det. Är bara nyfiken på om det är jag som missat det.
  • Anonym (nn)
    Anonym (Olivia) skrev 2024-06-02 12:18:48 följande:
    Klart jag vet att det finns vagnar och väskor? Jag har ju själv sett hennes flera gånger? Jag har bara aldrig hört om någon som regelbundet går ut med djur på det sättet, därför frågar jag om någon annan här gör det. Är bara nyfiken på om det är jag som missat det.
    "tycker det ser roligt ut"
    "hon påstår" (lol självklarhet)

Att gå ut med sin katt i koppel är inget nytt. Om den inte vågar kan vagn eller väska vara en bra investering.
  • Anonym (Olivia)
    Anonym (nn) skrev 2024-06-02 14:26:24 följande:
    "tycker det ser roligt ut"
    "hon påstår" (lol självklarhet)

Att gå ut med sin katt i koppel är inget nytt. Om den inte vågar kan vagn eller väska vara en bra investering.
    Jag kan väl tycka att det ser roligt ut utan att det betyder att jag gör mig rolig över henne? Och varför är det självklart att han blir lugn av det? Gå ut med koppel har jag sett som motion och stimulans, känns inte som samma grej när den sitter i bur.
  • Räkan77
    Anonym (Olivia) skrev 2024-06-02 14:30:03 följande:
    Jag kan väl tycka att det ser roligt ut utan att det betyder att jag gör mig rolig över henne? Och varför är det självklart att han blir lugn av det? Gå ut med koppel har jag sett som motion och stimulans, känns inte som samma grej när den sitter i bur.
    Det blir visserligen inte motion, men rejält med mental stimulans vilket både människor och djur blir trötta av.
  • Anonym (nn)
    Anonym (Olivia) skrev 2024-06-02 14:30:03 följande:

Tja, hela tråden lät mest som en i raden av trådar där vi ska håna folks kompisar för helt normala saker. Men om ej ber jag om ursäkt.

Intryck påverkar både människor och djur.

Svar på tråden Gå ut med katt i vagn