• PrettyTiedUp

    Ovitrelle

    Hej!
    Tog ovitrelle för 7 dagar sedan, alltså söndag 26 maj.
    Jag har varje dag sedan dag 4 efter ovitrelle tagit ett graviditetstest för jag vill se när ovitrellen är ur kroppen och när jag förhoppningsvis får stegring. 


    Idag tyckte jag att testet var aningens starkare än igår, kan ovitrellen göra så? Att det blir lite starkare en dag för att sedan sjunka igen? 


    Kul att spekulera lite :)

  • Svar på tråden Ovitrelle
  • Citronsmör

    Ja, den kan bli starkare om urinen är mer koncentrerad. Man blir ju lite knäpp av att testa och har noll tålamod, men man ska nog vara försiktig med att dra slutsatser innan man ser en förändring som består över tid. Sedan kan man ju göra vad man kan för att hålla samma vätskeintag och testa samma tid på dygnet. Jag brukar egentligen testa på em (alltid starkare då för mig) och baserat på hur mörk urinen är, men jag vet inte om det är bästa sättet. 

  • PrettyTiedUp
    Citronsmör skrev 2024-06-03 15:43:47 följande:

    Ja, den kan bli starkare om urinen är mer koncentrerad. Man blir ju lite knäpp av att testa och har noll tålamod, men man ska nog vara försiktig med att dra slutsatser innan man ser en förändring som består över tid. Sedan kan man ju göra vad man kan för att hålla samma vätskeintag och testa samma tid på dygnet. Jag brukar egentligen testa på em (alltid starkare då för mig) och baserat på hur mörk urinen är, men jag vet inte om det är bästa sättet. 


    Strecket på testet blev mycket svagare idag än igår, så det var nog som du skriver, att urinen var mer koncentrerad då när jag tyckte strecket igår var starkare än i förrgår :). 
Svar på tråden Ovitrelle