• Anonym (Raisa)

    Bröllopsfesten

    Jag ska toasta ett bröllop i sommar och skulle vilja göra påsar att lägga till varje gäst när de sätter sig till bords. Ska finnas saker i påsarna som kan komma till användning under middagen. Har ni tips på vad det skulle vara?

  • Svar på tråden Bröllopsfesten
  • Anonym (Hmm)

    En sån där strut som man blåser ut så den rullas iväg. Lite oljud förstås... Men vad kan man ha nytta av på ett bröllop...? Det beror ju på vad ni ska göra. Men våtservetter och pappersnäsdukar är väl alltid bra. Kanske kondomer haha x) Nåja, det sista var ett skämt mest.

  • Anonym (Hmm)

    En serpentinring att blåsa/kasta iväg kanske. Nån slags fläktanordning, handfläkt typ. Plåster.

  • linani

    1 - har du stämt av med brudparet så det är okej att lägga ut saker?

    2 - vad menar du med "komma till användning"? Tänker du rolig utklädnad, hemliga uppdrag/lekar eller nyttiga saker som skavsårsplåster och huvudvärkstabletter?

  • Tow2Mater

    Ritpapper och kritor om det är ett gäng barn som annars inte orkar vänta på maten genom alla talen, men annars forväntas väl vuxna äta, lyssna och konversera. Engångskameror, salt och peppar på borden kan kanske räcka.

  • Anonym (Frida)

    Jag förstår inte riktigt vad du menar, TS. Ska det vara något på borden ska det vara något som har ett speciellt syfte, tycker jag. 
    På ett bröllop jag var på fick vi faktiskt en påse på bordet, med saker som hörde till en sång. Jag googlade och hittade en variant: www.brollopstorget.se/forum/thread/135227-text-till-brollops-pomp-and-circumstance Jag har för mig att vi hade fler saker än det, men minns inte vad. Det var kul, festligt och minnesvärt i alla fall!

  • Anonym (Frida)

    Jag förstår inte riktigt vad du menar, TS. Ska det vara något på borden ska det vara något som har ett speciellt syfte, tycker jag. 
    På ett bröllop jag var på fick vi faktiskt en påse på bordet, med saker som hörde till en sång. Jag googlade och hittade en variant: www.brollopstorget.se/forum/thread/135227-text-till-brollops-pomp-and-circumstance Jag har för mig att vi hade fler saker än det, men minns inte vad. Det var kul, festligt och minnesvärt i alla fall!

Svar på tråden Bröllopsfesten