• Anonym (utvecklingshämmad?)

    Fastnar "den andra kvinnan" mentalt?

    Låt oss säga att du träffar mannen i ditt liv när du är 18. Men han är gift. Tio år förflyter och han är fortfarande gift och inte gift med dig. Du är fortfarande bara hans sidechick.  Du har då stått still i livet tio år, bara hoppats på något som aldrig hände och inte fått nåt vettigt gjort. 

    Är du då kvar mentalt i 18årsåldern? Retarderad kanske det inte får kallas, men mentalt efterbliven?

  • Svar på tråden Fastnar "den andra kvinnan" mentalt?
  • Anonym (Starkast)

    Knappast mentalt efter, men emotionellt efter skulle jag säga.

    Man kan inte hänga fast vid en tonårscrush som ger så lite om man har någon självkänsla att tala om, och det är det som är rotorsaken till problemet.

    En person som värdesätter sig själv lever inte i en B-tillvaro och dansar efter en annans pipa på det viset.
    Den personligheten är alltid huvudpersonen i sitt eget liv, och ändrar plan relativt snabbt om målet inte nås.

  • Anonym (N)

    Usch vad tragiskt. Du har ett värde ts, du hinner fortfarande träffa en bra man! Släpp den där slusken.

  • Anonym (utvecklingshämmad?)
    Anonym (N) skrev 2024-05-31 21:25:37 följande:

    Usch vad tragiskt. Du har ett värde ts, du hinner fortfarande träffa en bra man! Släpp den där slusken.


    Släppte först men trillade tillbaks så fort han tiggde sig till en dejt. Hur kan en gammal slusk med för tidig utlösning vara så gullig? Jag vet inte. Jag har väl en fetisch för översexuella gamla män som kommer 2 ggr på 5 minuter. Nu har jag släppt igen och blockat honom överallt. Jag kan inte kontrollera mig själv i närheten av honom, det är något fel på mig.  
  • Anonym (Undringar)
    Anonym (utvecklingshämmad?) skrev 2024-05-31 19:05:07 följande:
    Fastnar "den andra kvinnan" mentalt?

    Låt oss säga att du träffar mannen i ditt liv när du är 18. Men han är gift. Tio år förflyter och han är fortfarande gift och inte gift med dig. Du är fortfarande bara hans sidechick.  Du har då stått still i livet tio år, bara hoppats på något som aldrig hände och inte fått nåt vettigt gjort. 

    Är du då kvar mentalt i 18årsåldern? Retarderad kanske det inte får kallas, men mentalt efterbliven?


    Min första tanke är - Hur kan det ha pågått så länge ?. 
    Min erfarenhet är att efter 1 år tar man beslut om att bryta, för sin egen skull. Inte för att man riskerar att stanna i utvecklingen utan för sin självkänslas. 
  • Anonym (N)

    Du behöver söka någon att prata med och bryta det här destruktiva mönstret på riktigt. 

  • Anonym (utvecklingshämmad?)
    Anonym (Undringar) skrev 2024-05-31 21:57:01 följande:
    Min första tanke är - Hur kan det ha pågått så länge ?. 
    Min erfarenhet är att efter 1 år tar man beslut om att bryta, för sin egen skull. Inte för att man riskerar att stanna i utvecklingen utan för sin självkänslas. 
    Barnen är små, vi behöver vänta. Följt av min fru är gravid vi behöver vänta. Hans fru fick barn, jag fick tv-spelskonsoller. Först ps4 och Xboxone  sedan xbox x-series och ps5. Jag gillar verkligen tv-spel, men det är inte jämförbart. 
  • Anonym (Undringar)
    Anonym (utvecklingshämmad?) skrev 2024-05-31 22:05:17 följande:
    Barnen är små, vi behöver vänta. Följt av min fru är gravid vi behöver vänta. Hans fru fick barn, jag fick tv-spelskonsoller. Först ps4 och Xboxone  sedan xbox x-series och ps5. Jag gillar verkligen tv-spel, men det är inte jämförbart. 
    Det verkar som om din "partner" inte tagit ert förhållande på allvar. Kanske har du inte heller tagit det på allvar utan bara flutit med utan någon tanke på framtiden.
Svar på tråden Fastnar "den andra kvinnan" mentalt?