• Tigern23

    EXTREMT BESVÄRAD AV SVAMP I MUNNEN

    Min 6 månaders fick svamp för 2,5 dag sedan. Nu har det spritt sig ännu mer. Först bara läpparna och nu även kinderna. Han har knappt ätit på två dagar. skriker och gråter när flaskan kommer in i munnen. Tillslut ger han upp och suger i sig lite. Någon som också har erfarenhet av att era barn fort så här illa av svamp?
    inväntar recept på antibiotika.

  • Svar på tråden EXTREMT BESVÄRAD AV SVAMP I MUNNEN
  • Anonym (gg)

    Antibiotika hjälper ju inte mot svamp?

  • Anonym (gg)

    Hra du provat badda med vichyvatten? 

  • Anonym (I)
    Anonym (gg) skrev 2024-05-31 12:41:23 följande:

    Antibiotika hjälper ju inte mot svamp?


    Skrev fel. Medicin mot svamp
  • Anonym (I)
    Anonym (gg) skrev 2024-05-31 12:41:47 följande:

    Hra du provat badda med vichyvatten? 


    Ja verkligen. Inte hjälpt ett skit.
  • Anonym (va)
    Tigern23 skrev 2024-05-31 12:28:22 följande:
    EXTREMT BESVÄRAD AV SVAMP I MUNNEN

    Min 6 månaders fick svamp för 2,5 dag sedan. Nu har det spritt sig ännu mer. Först bara läpparna och nu även kinderna. Han har knappt ätit på två dagar. skriker och gråter när flaskan kommer in i munnen. Tillslut ger han upp och suger i sig lite. Någon som också har erfarenhet av att era barn fort så här illa av svamp?
    inväntar recept på antibiotika.


    Antibiotika mot svamp?

    Har aldrig hört talas om nån bebis som haft svamp på läpparna och kinderna ens. Och antibiotika är väl inte verksamt mot svamp. Är du säker på att det är svamp?
  • Anonym (Läs tråden)
    Anonym (va) skrev 2024-05-31 15:06:43 följande:
    Antibiotika mot svamp?

    Har aldrig hört talas om nån bebis som haft svamp på läpparna och kinderna ens. Och antibiotika är väl inte verksamt mot svamp. Är du säker på att det är svamp?
    Anonym (I) skrev 2024-05-31 13:17:29 följande:
    Skrev fel. Medicin mot svamp


  • Anonym (I)
    Anonym (va) skrev 2024-05-31 15:06:43 följande:
    Antibiotika mot svamp?

    Har aldrig hört talas om nån bebis som haft svamp på läpparna och kinderna ens. Och antibiotika är väl inte verksamt mot svamp. Är du säker på att det är svamp?

    Vart ska de annars ha svamp Haha? Är alltså i munnen om det var oklart. Det kan vara i hela munnen, även sprida sig ner mot halsen. 


    skrev fel gällande medicinen som en annan visade. Medicinen hjälpte typ direkt och Jan började äta igen ganska fort.

  • Anonym (va)
    Anonym (I) skrev 2024-06-02 13:12:49 följande:

    Vart ska de annars ha svamp Haha? Är alltså i munnen om det var oklart. Det kan vara i hela munnen, även sprida sig ner mot halsen. 


    skrev fel gällande medicinen som en annan visade. Medicinen hjälpte typ direkt och Jan började äta igen ganska fort.


    Det är ovanligt att svampen sprider sig så till utanför munnen. Eller menade du insidan av kinderna? i så fall missförstod jag. Om det är utanför munnen så skulle jag tänka att det är nåt annat än svamp, kanske nåt slags svinkoppor, eller en allergisk reaktion.
Svar på tråden EXTREMT BESVÄRAD AV SVAMP I MUNNEN