• Anonym (Svajig)

    Lämnad för sjukdom?

    Har du blivit lämnad för för att du blev sjuk?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Lämnad för sjukdom?
  • Anonym (Mannen)

    Alla män blir lämnade om de blir sjuka såvida det inte är väldigt långt in i relationen.

  • Soberliving

    För 9 år sen blev jag lämnade min sambo på grund av min sjukdom. Jag är evigt tacksam för det idag. 

    Det resulterade i att sjukdomen förde mig mot döden.

    I dag hanterar jag  sjukdomen så den inte ska bryta ut igen. Sambon som lämnade mig? En kvinna som fick erfarenheten av att tänka på sitt eget välmående i första hand är inte att vara egoist. Det är att vara ärlig mot sig själv.

    Efter en tid kontaktade jag henne och vi pratade från tidig morgon till sen natt. Vi såg på varandra, en kram och sen önskade vi varandra all lycka i världen. 

    Egoistiskt att lämna ett förhållande som båda en gång i tiden förbundit sig till att leva i livet ut? Nej inte om förutsättningarna förändrats så mycket att båda blir sjuka.

    Så jag har en kronisk sjukdom som jag ska leva med livet ut. Jag hjälper andra i samma sjukdom med de verktyg som behövs i det här fallet. 

    Sjukdomar ska hanteras av de som vet hur man ska göra. 

  • Anonym (Fia)

    Jag lämnade en man efter några års förhållande för jag insåg att han var mer eller mindre kroniskt deprimerad men gjorde inget åt det. När jag hade lämnat började han gå i vettig terapi, bytte jobb mm och jag tror han mår bättre nu. 


    Så jag lämnade pga sjukdom, men han blev inte sjuk under vårt förhållande utan var det sedan lång tid tillbaka.

  • Anonym (Glgöf)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-05-31 05:10:50 följande:

    Alla män blir lämnade om de blir sjuka såvida det inte är väldigt långt in i relationen.


    Pff, min mamma lämnade pappa efter 40 år för han var tråkig när han blev sjuk
  • Anonym (Glgöf)

    Hon skiter iofs i alla nu 

  • Anonym (Änka)

    Jag lämnade inte min man när han blev sjuk.
    Han hade lämnat mig om det vore omvänt

  • Anonym (Qwerty)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-05-31 05:10:50 följande:

    Alla män blir lämnade om de blir sjuka såvida det inte är väldigt långt in i relationen.


    Det vet jag inte om jag håller med om? Jag lämnade maken efter ca 15 år, han blev sjuk och tappade intresset för familjen, var inte heller motiverad till behandling eller läkemedel.
  • Reclaimyourself
    Soberliving skrev 2024-05-31 05:49:18 följande:

    För 9 år sen blev jag lämnade min sambo på grund av min sjukdom. Jag är evigt tacksam för det idag. 

    Det resulterade i att sjukdomen förde mig mot döden.

    I dag hanterar jag  sjukdomen så den inte ska bryta ut igen. Sambon som lämnade mig? En kvinna som fick erfarenheten av att tänka på sitt eget välmående i första hand är inte att vara egoist. Det är att vara ärlig mot sig själv.

    Efter en tid kontaktade jag henne och vi pratade från tidig morgon till sen natt. Vi såg på varandra, en kram och sen önskade vi varandra all lycka i världen. 

    Egoistiskt att lämna ett förhållande som båda en gång i tiden förbundit sig till att leva i livet ut? Nej inte om förutsättningarna förändrats så mycket att båda blir sjuka.

    Så jag har en kronisk sjukdom som jag ska leva med livet ut. Jag hjälper andra i samma sjukdom med de verktyg som behövs i det här fallet. 

    Sjukdomar ska hanteras av de som vet hur man ska göra. 


    Alkoholism?
  • Soberliving
    Reclaimyourself skrev 2024-05-31 07:46:52 följande:
    Alkoholism?
    Japp
  • Anonym (1 år)

    Jag gav upp med en flickvän efter ett år. Hon hade en ätstörning som hon vägrade ta hjälp för. Den satte tidvis väldigt stora begränsningar på vår relation och jag försökte stötta och hjjälpa, Men då hon vägrade ta proffshjälp insåg jag att det var lönlöst.

  • Anonym (Qwerty)
    Anonym (1 år) skrev 2024-05-31 08:00:50 följande:

    Jag gav upp med en flickvän efter ett år. Hon hade en ätstörning som hon vägrade ta hjälp för. Den satte tidvis väldigt stora begränsningar på vår relation och jag försökte stötta och hjjälpa, Men då hon vägrade ta proffshjälp insåg jag att det var lönlöst.


    Så hon saknade sjukdomsinsikt, eller? Verkar tyvärr vanligt med den typen av problem. Det är tråkigt för det finns ju hjälp att få.
Svar på tråden Lämnad för sjukdom?