• 62deepblue

    Någon som haft vestibularis neurit?

    Hallå!
    Är det någon här som har erfarenhet av vestibularis neurit,VN, "virus på balansnerven"?
    Jag råkade ut för detta mardrömsliknade tillstånd för ganska exakt ett år sedan.
    Tillfrisknade efter några dagars intensiv-behandling på sjukhus och blev efter
    några veckor helt återställd.
    MEN..ett par månader därefter fick jag gradvis en slags yrsel och en stelhet i nackregionen.

    Denna yrsel har successivt blivit allt värre och värre .. inga balansproblem men stora, STORA problem med just yrsel .. och läkarna hittar ingenting!
    En alltför lång promenad eller för hård ansträngning resulterar i ett 'en-två dagars' sängliggande läge innan huvudet stabiliseras igen.

    Vad jag förstår så kan man inte få V.N två gånger men undrar nu vilka eventuella
    biverkningar eller permanenta skador man kan drabbas av efter V.N?
    Försöker 'träna' bort yrseln genom att utföra nästan samma övningar som ingick i behandlingen vid V.N, men det tycks inte hjälpa alls!

    Efterlyser nu någon som har haft V.N och som kanske känner igen sig lite .. med liknande erfarenheter eller kunskaper inom området?

  • Svar på tråden Någon som haft vestibularis neurit?
  • Anonym (this time)

    Denna gång kanske det är kristallsjukan.

Svar på tråden Någon som haft vestibularis neurit?