• Anonym (Nyligen plus)

Nyligen plus och ska iväg på weekend nästa helg med släkten

som rubriken lyder.
    hur gör/säger man en sån gång när de lär bli en del alkohol ( inget festande men till mat och så)

då det är så tidigt känns det väldigt jobbigt att berätta om något skulle ske.
    kommer vara i v 7 ungefär när vi åker.

kan man skylla på magkatarr då jag bruka ha problem med det? Och kanske redan någon dag innan uttrycka sig lite att man måste på apoteket/affärn för att köpa omeprazol eller. 

har panik, pappan tycker vi ska berätta men känns mest bara som de är för att han så gärns vill ut med nyheten ????

• Svar på tråden Nyligen plus och ska iväg på weekend nästa helg med släkten
  • Anonym (Camilla)

Grattis till bebben! 

Visst är det märkligt att man sja behöva söka bortförklaringar för att man inte dricker alkohol en kväll. Att skylla på att man kör fattar de flesta. Varför inte bara kunna få välja ett alkoholfritt alternativ? Bada säga nej tack. Egentligen skulle man fråga varför måste jag motivera varför jag tackar nej till ett glas vin. 

Fast å andra sidan? det där med att berätta om graviditet och vid vilken tid. Ponera nu att ni gud förbjude för ett missfall i v 10-12 och är jätteledsna. Folk får reda på att det gått på tok. En del skulle vilja ha vetat så de kunde stötta och trösta. Menar att det märks att man fått missfall pga sinnesstämning. Inte för alla. 

Alt är att berätta efter v 12. En del blir glada och en del skiter ärter i det. Precis som det är. Svårt. Bara ni gör som känns bäst för er. 

Önskar er lycka till! 

• Anonym (X)

Man kan ju typ sitta med ett glas eller gå runt med ett glas också, det är ju ingen som tänker på om man verkligen dricker. Hälla ut lite på toaletten haha.. Kanske ta nån pytteliten sipp bara för syns skull..
    OM man inte vill säga att man inte dricker alltså. Jag gjorde så nån gång.

Annars kan man ju skylla på annat typ att man kör (jag har inte körkort så jag kunde inte det) , att man tar medicin eller så berättar man helt enkelt , det måste ju inte vara fel att berätta tidigt. 

• Anonym (Erika)

så tråkigt att du inte bara kan tacka nej till alkohol och ingen behöver ifrågasätta varför. grattis till graviditeten

Svar på tråden Nyligen plus och ska iväg på weekend nästa helg med släkten