• Anonym (Mia Sjöström)

    Kortare man efterlyses!

    Jag ska skriva en artikel om att vara kortare än majoriteten som kille. Den ska publiceras på Idagsidan i Svenska Dagbladet. 


     


    Jag söker en man som har mått dåligt över att vara kort, kanske som yngre, men som nu trivs med sin längd och ser fördelar men också kan prata om nackdelar. Det kan också vara någon som fortfarande inte är nöjd med sin längd och/eller är irriterad över andras reaktioner och bemötande på längden.


     


    Intervjun skulle handla om att var kort som man (kortare än de flesta andra män). Det kan vara frågor om omgivningens bemötande, upplevelse av förutfattade meningar positiva så väl som negativa, praktiska problem ? som att hitta kläder eller annat i rätt längd, känslor och tankar kring sin längd, tankar kring normer om att killen ?ska? vara längre än tjejen i heterosexuella relationer, tankar och upplevelser kring att dejta som kort heterosexuell man. 


     


    Jag som ska göra intervjun är frilansjournalist och skriver återkommande för SvDs Idagsida. Personen får gärna vara med i tidningen med namn och bild, men det går också bra att vara anonym om man vill det. 


     


    Hör gärna av dig till [email protected] om du är ok med att bli intervjuad eller har frågor så kan jag berätta mer.

Svar på tråden Kortare man efterlyses!