Valp som kissar inne
Hej, jag och min sambo har en valp på 16 veckor, hon kissar och bajsar inne flera gånger om dagen, hon gör det såklart ute också, men vi är ute med henne näst in till 15 gånger om dagen, är det för lite? vi går ut när hon lekt, sovit, druckit och ätit. hon är väldigt duktig på att markera att hon behöver ut, som tex lägga sig i hallen. men när vi väl går ut så kissar hon inte eller bajsar. men när vi kommer in så kan de ta ca 10 min så kissar eller bajsar hon inne. vi går ut med henne direkt efter det för att markera att hon ska göra det ute. men finns det något annat man kan göra? känns som om hon gör de när hon blir stressad typ och är lite uppe i varv. Men vi går oftast ut då också så hon blir av med lite energi. hjälp oss. vi fattar ju såklart att en valp inte är rumsren och att det tar tid, men vad gör man när de händer flera gånger om dagen trotts så många promenader. vi tar även helt ok promenader, man ska ju inte motionera en valp så inga lång promenader men ändå skapliga. varje gång vi är ute och hon väl kissar så gör hon det bara en gång under en promenad. Vi går även ut med henne utöver lek och mat osv vara ifall att men då brukar hon oftast bara bita i kopplet o försöker leka bort promenaden, uppskattar gärna tips hur man får henne att sluta med det också. tack på förhand