• Anonym (Linda)

    Sex två dygn innan ägglossning

    Hur stor är chansen att bli gravid? Vi hade sex måndag morgon och jag har ägglossninssymtom nu (onsdag). Då var det dag 11 i cykeln , idag är det dag 13. Är såklart inte helt 100 men tror jag har ÄL idag. 

    Vi har inte hunnit ha sex mer efteråt , jag var så trött så jag somnade igår och han reste bort idag , kommer hem nästa vecka. 
    Finns det chans att jag kan ha blivit gravid  trots att det var två dygn innan? Önskar jag inte hade somnat igår haha .. Vi försöker alltså få barn men det är svårt att få till det och pricka in ägglossning, har en 3-åring och man är ofta trött eller så är det annat. 

  • Svar på tråden Sex två dygn innan ägglossning
  • Anonym (trean)

    Hej! Jag är just nu gravid i v 7 och vi hade sex 3 dagar innan positivt äl-test, alltså typ 4 dagar innan äl. Så självklart kan det gå bra! Har varit gravid två gånger tidigare och då hade vi sex 2 dagar innan äl och samma dag som äl. 

  • Anonym (Linda)
    Anonym (trean) skrev 2024-05-29 13:32:29 följande:

    Hej! Jag är just nu gravid i v 7 och vi hade sex 3 dagar innan positivt äl-test, alltså typ 4 dagar innan äl. Så självklart kan det gå bra! Har varit gravid två gånger tidigare och då hade vi sex 2 dagar innan äl och samma dag som äl. 


    Grattis :) Och tack för svaret.. får hoppas då 
  • Anonym (Linda)
    Anonym (trean) skrev 2024-05-29 13:32:29 följande:

    Hej! Jag är just nu gravid i v 7 och vi hade sex 3 dagar innan positivt äl-test, alltså typ 4 dagar innan äl. Så självklart kan det gå bra! Har varit gravid två gånger tidigare och då hade vi sex 2 dagar innan äl och samma dag som äl. 


    Tänkte uppdatera haha , jag är gravid , plussade för 3 dagar sen :) Tidigt (vecka 4+4 nu enligt senaste mens) så man vet ju inte hur det går , har fått missfall förut men hpppas att det går bra
Svar på tråden Sex två dygn innan ägglossning