• Anonym (puffpuff)

    Gravid om STARKT positivt ägglossningstest?



    Tog ett ÄL-test som visade mycket starkt positivt och har hört att det kan vara tecken på graviditet. 


    Jag har fortfarande oregelbunden mens sedan första barnet så BIM är svår att pin-pointa.

    Har inte möjlighet att köpa grav-test ikväll så frågar här av nyfikenhet. Någon som fått så här när ni var gravida? Hör gärna båda sidor så dela med dig om du fått så här starkt av Bara ägglossning också! 

  • Svar på tråden Gravid om STARKT positivt ägglossningstest?
  • Anonym (Japp)

    Om man träffar rätt så blir de så starka av lh vid ägglossning. Men lh test kan också ge utslag pga hcg, enda sättet att veta är gravtest 😊

  • Anonym (puffpuff)
    Anonym (Japp) skrev 2024-05-28 21:24:08 följande:

    Om man träffar rätt så blir de så starka av lh vid ägglossning. Men lh test kan också ge utslag pga hcg, enda sättet att veta är gravtest 😊


    Håller med! Men kan som sagt inte köpa något förrän imorgon så skrev tråden för att jag är nyfiken på andras historier helt enkelt :) 
  • LillaSam

    Ja jag har! Det var så jag fick reda på att jag var gravid med min son. Testade positivt på ÄL i typ 5 dagar i sträck, där strecken var så starka att kontrollinjen var helt blek. Så då insåg jag att jag nog var gravid och testade då tydligt positivt. var i vecka 6-7 då.

  • camomill

    Testen reagerar också om mensen är på g. Mina streck ser ut så ett par dagar innan mens. Menar inte att vara negativ, men jag vet hur lätt det är att börja hoppas och sedan bli besviken. Om du har många ÄL-tester kvar så testa varje dag ett par dagar framåt. Jag är rejält oregelbunden (26-38 dagar) och det har hjälpt mig att kartlägga och förstå min cykel.

  • Anonym (Japp)
    Anonym (puffpuff) skrev 2024-05-28 22:06:28 följande:
    Håller med! Men kan som sagt inte köpa något förrän imorgon så skrev tråden för att jag är nyfiken på andras historier helt enkelt :) 
    Uppdatera gärna hur det gått 😊
Svar på tråden Gravid om STARKT positivt ägglossningstest?