• Anonym (Josefin)

    10 dagar gammalt vetemjöl?

    Kom precis hem efter att ha varit och handlat med en 8-åring och en extremt trotsig 2-åring och upptäckte att vetemjölet är 10 dagar för gammalt , gick ut den 16/5-24.
    Visst borde det vara ok att använda det ändå? Ska baka kokosflarn så det ska inte vara mycket , bara en matsked.

    Är själv hemma med barnen nu och känner att jag verkligen inte orkar gå och handla igen med 2-åringen. Vad tror ni? :) 

  • Svar på tråden 10 dagar gammalt vetemjöl?
  • Anonym (Josefin)
    MsM84 skrev 2024-05-26 14:44:28 följande:

    Inga som helst problem 


    Tack för svar! 
  • Anonym (n)

    Fota med kvittot, använd en dl och reklamera. Inget som helst kan hunnit hända som inte var för 10 dagar sedan, mjöl kan användas betydligt längre än så.

  • Anonym (n)

    Fota efter du tagit din dl såklart hehe

  • Anonym (Josefin)
    Anonym (n) skrev 2024-05-26 15:13:00 följande:

    Fota med kvittot, använd en dl och reklamera. Inget som helst kan hunnit hända som inte var för 10 dagar sedan, mjöl kan användas betydligt längre än så.


    Förlåt , skrev kanske otydligt.. jag köpte inte mjölet nu. Jag var och handlade alla andra ingredienser och trodde jag hade mjöl hemma. Eller alltså det har jag ju men 10 dagar för gammalt
  • Anonym (Josefin)

    Var lite stressad när jag skrev. Jag köpte inte mjölet nu, var och handlade alla andra ingredienser :)

  • Anonym (n)

    Ok. Tänker att du kanske har lite att jobba med när det gäller bästföredatum :)

  • Anonym (Frida)

    Sådana saker håller hur länge som helst! Om man är konditor och ska tävla så kanske det är någon liten skillnad, men för oss andra är det lugnt! Jag hade lätt använt mjöl som var flera år för gammalt utan att fundera på det.

Svar på tråden 10 dagar gammalt vetemjöl?