Hur energisk borde en 4-5 åring vara?
Har två barn, en tjej som fyller 9 snart som nyligen fick diagnos ADD och en pojk som fyller 5 i höst. Nu ska man väl inte jämföra med andras barn men tycker han är väldigt energisk och vild. Mamman säger att "så är alla pojkar", men ju mer jag pratat med flera kollegor på jobbet som tycker jag kanske har rätt i mina aningar.
Dottern är ju väldigt känslig mot höga ljud och när det blir för stimmigt, så hon klarar inte av honom, och mina svärföräldrar kan inte ta hand om honom då de tycker han är för vild. Min mamma säger åt honom att "leka tystare".
Kan själv tycka att han är väldigt på för att vara barn, men finns väl inget facit hur man ska vara
Eftersom dotterns diagnos dröjde pga missar i kommunen och hon halkat efter fruktansvärt i skolan vill jag ju gärna börja dra i trådar redan nu så man har en fot inne i ev hjälp och utredning.
Var ska man vända sig? Hur ska man lägga upp det utan att låta som en över-bekymrad förälder? Vill ju inte att han ska behöva känna att han inte är önskad nånstans för att han är som han är och riskera att bli lika nertryckt och kuvad.