• pandarinen

4-åring ont vä bröst vid hopp på studsmatta

Vet inte om jag är på rätt kategori, men vi köpte en studsmattaförra veckan. Sonen hoppade varje dag i fyra dagar, på femte dagen så sa han att han hade ont i bröstet när han hoppade å ville inte hioppa. Å så har det varit även dag 5,6,7.
    4 dagar alltså. Han vill hoppa,?en så fort han gör ett hopp tar han sig på bröstet, vänster sida å säger - det gör ont i dag med. Svårt att veta hur han upplever det, men det verkar inte göra jätteont men ändå såpass otrevligt att han inte vill hoppa. Däremot kan han spring runt på mattan p leka som vanligt i övrigt. 

vad tror ni? 

• Svar på tråden 4-åring ont vä bröst vid hopp på studsmatta
  • Anonym (Muskel)

Sträckt en muskel skulle jag tro, eller träningsvärk. Skulle det vara tex hjärtmuskelinflammation är det viktigt att han INTE anstränger sig så kolla med 1177 eller VC vad de tror.

• Anonym (P)

Jag hade ringt till VC. Det kan vara allt från hjärtfel, till muskelinflammation eller fix idé. Men den bedömningen hade jag överlåtit till läkare. 

• pandarinen

Jo jag har övervägt att ringa läkare men han har inte ont annars, inte vid djupa andetag, inte vid ansträngning när han springer runt runt runt på studsmattan, utan verkar var antingen en fix idé eller just vid rakt upp och ner skutt. 

kan tillägga att han hoppade på campingens matta också tre dagar i sträck innan vi köpte vår.
    om det är muskelsträckning eller träningsvärk, hur länge sitter det i?

• pandarinen

Killen har inte ont längre när han hoppar, vet verkligen inte vad det kan varit. Tror det måste bara varit någon fix ide, eller så kände han något, att hjärtat bultade extra mycket för det pratade han också om :D

Svar på tråden 4-åring ont vä bröst vid hopp på studsmatta