• Terna

    Gravid v5 blödning

    Hej. Idag är jag i vecka 5+1
    Jag behöver hjälp känner jag, vill ha era tankar, råd och erfarenheter🥺

    Kommer vara så tydlig jag kan så ursäkta om jag överdrivet ärlig om vissa saker😅

    Igår eftermiddag satt jag på toaletten, jag har haft lite svårt att göra nummer två pga hård i magen, så jag satt och kämpade på. När jag då sedan torkar mig märker jag att det kommer blod ur slidan. Vid nästa toabesök var det ljusare. Ytterligare ett toalettbesök senare så syntes det ingenting. Skrattade då för mig själv då jag tänkte att jag pressade så hårt för att göra 2an att jag började blöda ur fel hål.🤪

    När jag däremot gick på toaletten imorse så var det lite röd/brunt. Idag har jag under förmiddagen blött både rosa och rött. Har sett klumpar i toaletten.

    Är det någon som varit med om liknande? Hur gick det? Var det missfall eller vågar man fortfarande hoppas på att det går vägen ändå?

    Har inskrivingssamtal tisdag nästa vecka. Bör jag ringa barnmorska typ nu? Eller vänta tills mitt inskrivningssamtal och berätta om det då?

    Är så orolig för missfall, men samtidigt vet jag att det är vanligt att blöda i början. Vet dock inte hur vanligt det är att det kommer klumpar.

    Finns någon solskenshistoria för mig att läsa?🥺
  • Svar på tråden Gravid v5 blödning
  • Angiesmamma

    Hello! Hoppas allting har gått bra för dig ❤️
    jag blödde tidigt i min graviditet med min son flera gånger, han är idag 4 år 🥰

  • Grodtungan

    Jag började blöda i början av vecka 6, ganska lite men ändå återkommande varje dag så jag var jätteorolig att det skulle vara missfall. Ringde till barnmorskan och fick tid för tidigt ultraljud i vecka 7. Dagen innan ultraljudet kom en störtflod med blod, blödde igenom en binda på mindre än en timme. Då var jag förkrossad och säker på att det hade gått åt skogen men på ultraljudet så syntes ändå ett litet tickande hjärta <3 Blödde sedan varje dag fram till vecka 14, ibland mer, ibland mindre, ibland färskt ljusrosa, ibland klarrött, ibland rödbrunt. Ofta kom det efter att jag gjort nummer två. Alltid utan smärta. Barnmorskan kunde inte se var det kom ifrån eller vad det berodde på, varken på ultraljudet i vecka 7 eller KUB-ultraljudet vecka 13. Men idag är jag i vecka 19 och magen har börjat växa. Håller tummarna för att det ska gå vägen för dig. {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Gravid v5 blödning