• Anonym (Sjuk)

    Förkyld i värmen

    fler här som varit förkylda med symtom av mycket slem i halsen och i näsan? 


    jag har aldrig varit sjuk på sommartid. 
    men nu ligger jag med halsont och mycket slem. 
    Trodde att man slipper vara sjuk när det är varmt ute:( 

  • Svar på tråden Förkyld i värmen
  • enfunderandeman

    Låter som allergi, alternativt pollen.

    Prova att köpa medicin emot pollen. Även saltvattenspray och se till att skölja näsan alternativt rena näsan med saltvatten spray ungefär som du typ använder nässpray. Gör detta varje dag. Duscha på kvällen innan du lägger dig. Vädra och ha fönster öppna endast på kväll/nattetid.

    Jag brukade "tro" att jag var förkyld med. Efter jag gjorde detta som jag skrev. Blir jag i princip aldrig förkyld. Förmodligen för att det berodde på pollen/allergi.

  • Lynx123

    Klart att du kan vara förkyld sommartid...det är bara att risken att bli smittat minskar något när man inte delar stänga utrymmen med lika många som på vintern. Krya på dig!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag hade feber en sommar för några år sen. Trodde inte det var sant. Men det är inte mycket att göra, mer än att vila och dricka mycket.

  • Anonym (Nino)

    Förkylning beror inte på kyla utan oftast på virus. Blir man kall får virus bättre fäste eftersom immunförsvaret går ner mer då, men det är inte samma sak som att man inte kan drabbas av virus även när det är varmt.

  • Analoga
    enfunderandeman skrev 2024-05-23 09:39:05 följande:

    Låter som allergi, alternativt pollen.

    Prova att köpa medicin emot pollen. Även saltvattenspray och se till att skölja näsan alternativt rena näsan med saltvatten spray ungefär som du typ använder nässpray. Gör detta varje dag. Duscha på kvällen innan du lägger dig. Vädra och ha fönster öppna endast på kväll/nattetid.

    Jag brukade "tro" att jag var förkyld med. Efter jag gjorde detta som jag skrev. Blir jag i princip aldrig förkyld. Förmodligen för att det berodde på pollen/allergi.


    Man går inte halsont av pollen
Svar på tråden Förkyld i värmen