• Anonym (Kurvig)

    Varför ska alla kurviga kvinnor vara glada över sina kroppar?

    Det finns förståelse i samhället för att feta och kraftiga kvinnor har komplex, det finns förståelse för att spinkiga och platta/formlösa kvinnor har komplex... men knappt någon som förstår att vi som anses ha "den perfekta timglasfiguren", alltså kurvig med former, faktiskt också kan vara missnöjda med kroppen..? Varför ska just vi behöva ta emot ständiga kommentarer från främlingar, och stå ut med äckliga dräglande män, och enbart vara glada och tacksamma för att vi fått en kvinnlig kropp?? Tänk dig att alla möjliga människor, kvinnor som män, ständigt kommenterar dina bröst, din rumpa, dina höfter och dina lår! Inte särskilt trevligt, även om det är "positiva" kommentarer! Man blir faktiskt ledsen!

  • Svar på tråden Varför ska alla kurviga kvinnor vara glada över sina kroppar?
  • Anonym (Rosa)

    I vilka sammanhang är du ständigt utsatt för kommentarer om din rumpa, dina bröst och lår av dreglande män? Känns helt orimligt att det ens skulle vara så 2024.

  • Anonym (Kurvig)
    Anonym (Rosa) skrev 2024-05-23 06:28:51 följande:

    I vilka sammanhang är du ständigt utsatt för kommentarer om din rumpa, dina bröst och lår av dreglande män? Känns helt orimligt att det ens skulle vara så 2024.


    Nja det var väl mer när jag var yngre, och det var i alla möjliga sammanhang. När jag var på krogen, när jag gick på stan, när jag provade kläder med kompisar, you name it!
  • Anonym (Kurvig)

    Ingen som känner igen sig eller håller med?

  • Anonym (Ann)
    Anonym (Kurvig) skrev 2024-05-23 07:14:00 följande:

    Ingen som känner igen sig eller håller med?


    Nej faktiskt inte. Jag är kurvig själv och får fina kommentarer om min kropp av män jag dejtar och i övrigt är det väldigt få som säger något om min kropp och de som gjort det har inte varit nedvärderande på något sätt.
  • Anonym (Kurvig)

    Jag får nog förtydliga vad jag menar:

    Frågeställningen gäller varför folk inte tror att vi med kurviga kvinnliga kroppar kan ha komplex? Varför är det så självklart att vi ska vara nöjda? Alla har olika ideal och en som är kurvig kanske önskar att hon var mindre kurvig. Det är iallafall den uppfattningen jag fått, att det tas för givet med timglasfigur trivs med våra kroppar?

  • Anonym (Kurvig)

    Det ska stå:
    Att det tas för givet att vi med timglasfigur trivs med våra kroppar.

  • Anonym (Kurvig)

    Kan tillägga att jag är ganska slank och vältränad men har en kurvig kropp av naturen. Jag är helt ok med det idag men hade komplex när jag var yngre. Och fick ta emot massa komplimanger. Men hur ska man kunna ta emot en komplimang på rätt sätt när det gäller något man har komplex för!

  • Anonym (Man)
    Anonym (Kurvig) skrev 2024-05-23 11:05:49 följande:

    Kan tillägga att jag är ganska slank och vältränad men har en kurvig kropp av naturen. Jag är helt ok med det idag men hade komplex när jag var yngre. Och fick ta emot massa komplimanger. Men hur ska man kunna ta emot en komplimang på rätt sätt när det gäller något man har komplex för!


    Jag fattar, jag ska istället för att säga att en kvinna är snygg och vacker säga att hon är fet, platt, stor röv beroende på hennes komplex
  • Core

    Haha. Folk alltså.

    Alla har vi egenskaper och attribut som tilltalar vissa, inte andra. Varför bryr ni er så mycket? Ni vill inte läsa att folk tycker att ni är feta, ni vill inte höra att ni ser bra ut, det finns alltid en anledning att gnälla. Om det gör dig på bättre humör är det definitivt inte alla som tycker att det är den perfekta kroppsformen, även om det var idealet 2014

    Gör din grej, skit i vad alla tycker, oavsett om det är positivt eller inte.

  • Tom Araya
    Anonym (Kurvig) skrev 2024-05-23 06:19:27 följande:
    Varför ska alla kurviga kvinnor vara glada över sina kroppar?

    Det finns förståelse i samhället för att feta och kraftiga kvinnor har komplex, det finns förståelse för att spinkiga och platta/formlösa kvinnor har komplex... men knappt någon som förstår att vi som anses ha "den perfekta timglasfiguren", alltså kurvig med former, faktiskt också kan vara missnöjda med kroppen..? Varför ska just vi behöva ta emot ständiga kommentarer från främlingar, och stå ut med äckliga dräglande män, och enbart vara glada och tacksamma för att vi fått en kvinnlig kropp?? Tänk dig att alla möjliga människor, kvinnor som män, ständigt kommenterar dina bröst, din rumpa, dina höfter och dina lår! Inte särskilt trevligt, även om det är "positiva" kommentarer! Man blir faktiskt ledsen!


    Min motfråga - Varför inte?

    Mår du bättre av att inte vara glad över den kropp du har?

    Vill du byta med någon som har en riktigt fet eller mager, platt och slapp kropp och leva med den resten av livet?
  • Anonym (olika ideal)
    Anonym (Kurvig) skrev 2024-05-23 06:19:27 följande:
    Varför ska alla kurviga kvinnor vara glada över sina kroppar?

    Det finns förståelse i samhället för att feta och kraftiga kvinnor har komplex, det finns förståelse för att spinkiga och platta/formlösa kvinnor har komplex... men knappt någon som förstår att vi som anses ha "den perfekta timglasfiguren", alltså kurvig med former, faktiskt också kan vara missnöjda med kroppen..? Varför ska just vi behöva ta emot ständiga kommentarer från främlingar, och stå ut med äckliga dräglande män, och enbart vara glada och tacksamma för att vi fått en kvinnlig kropp?? Tänk dig att alla möjliga människor, kvinnor som män, ständigt kommenterar dina bröst, din rumpa, dina höfter och dina lår! Inte särskilt trevligt, även om det är "positiva" kommentarer! Man blir faktiskt ledsen!


    Om det gör dig gladare ska du veta att andra kvinnor också får kommentarer, komplimanger, står ut med män som ögnar deras kropp. Det är nämligen många som uppskattar en pinnsmal kvinnokropp eller en tjock kvinnokropp och så vidare. 

    Det ideal du talar om är ju bara ideal för EN grupp män. Vissa tycker om en modellkropp och andra tycker om en knubbis. Alla behöver kärlek! 

    Om du blir ledsen får du väl säga det till dina beundrare. 
  • Anonym (Ann)

    Alla kan ha komplex för vad som helst så nej det är inte konstigt. I tonåren hade jag komplex för min stora rumpa men idag är jag ok med den. Jag har även haft komplex för fräknar, hår, lår, you name it. Men idag accepterar jag min kropp helt trots vissa skavanker. Men nej, det är inte konstigt att ha komplex, man ser sällan sig själv på samma sätt som andra ser än och det gäller inte bara utseendet.

  • Anonym (Kurvig)
    Anonym (Man) skrev 2024-05-23 11:08:32 följande:
    Jag fattar, jag ska istället för att säga att en kvinna är snygg och vacker säga att hon är fet, platt, stor röv beroende på hennes komplex
    Nej, du ska inte säga någonting om hon inte frågar!
  • Anonym (Man)
    Anonym (Kurvig) skrev 2024-05-23 19:04:36 följande:
    Nej, du ska inte säga någonting om hon inte frågar!
    Ok, så om hon frågar om är snygg och har kurvkomplex vad ska jag svara då? Vad jag tycker eller en lögn? 
  • Anonym (Rosa)

    Varför är det så viktigt att man ska förstå hur jobbigt alla har det?

Svar på tråden Varför ska alla kurviga kvinnor vara glada över sina kroppar?