• Anonym (21 tjej Stressad)

Någon som använt sig av Distansinstituet??

Hejsan, 
    jag är en tjej på 21 år och HATAR skolan.
    jag behöver akut hjälp.

jag har på sistone försökt att leta efter en utbildning, börjat.. hoppat av och om och om igen.
     jobbar just nu och hittade distans institutet hemsida där dem erbjuder kurser för 20 tusen kr där man blir certifierad och allt.

Jag är så sugen på att ta detta men det är så mycket som hindrar mig.
    är det för bra för att vara sant? har folk ens fått jobb efter att dem gått detta?

Ni som har gått på speciellt Hr koordinator utbildning på Distansinstituet kan ni besvara dessa frågor. Är det värt? :)

• Svar på tråden Någon som använt sig av Distansinstituet??
  • Anonym (?)

Så du ska hoppa av ännu en utbildning och det komer kosta dig 20 000?

Va rolig du va :) Du har säkert ett sorgligt liv. Ta hand om din familj istället för att vara negativ.

• Anonym (Nej)

Vad är det för kurs du vill köpa?

Tänk på att de flesta utbildningar går att få gratis i Sverige.

En risk man tar är nog att arbetsgivare inte riktigt litar på dessa kurser, kunder som betalar 20000 kr lär ju inte gå med på att bli underkända tex. En risk som sagt!

Om du hatar skolan är det kanske bättre att jobba ett tag och plugga senare? Det är ju aldrig försent, vet folk som är 50 och pluggar.

Jag tänkte ju som sagt ta kursen "HR Koordinator" på Distansinstituet.

• Anonym (Mamma till studenter)

Då det är många sökande till enklare HR- jobb så är nog en onlinekurs bortkastade pengar och tid.
    Jobba med något du trivs med.
    Kanske vill du plugga på högskolan i framtiden.

• Anonym (Nej)
    Anonym (21 tjej Stressad) skrev 2024-05-22 19:09:12 följande:

Jag tänkte ju som sagt ta kursen "HR Koordinator" på Distansinstituet.

Äsch vad jag läste slarvigt!

Mitt tips är att kolla upp liknande utbildningar på komvux eller yrkeshögskola. Då är utbildningen gratis och du slipper betala massa pengar.

Kolla även hur arbetsmarknaden ser ut där du bor eller dit du kan tänka dig att flytta. Om det är en väldigt mättad marknad kommer det bli svårt att få jobb.
  • Lånehajen

Generellt så är HR en osäker bransch framöver. AI kommer kunna ta över en hel del av de arbetsuppgifter som HR personal utför. Skulle därför rekommendera annan inriktning om du vill vara säker på att få jobb.

• Anonym (?)
    Anonym (21 tjej Stressad) skrev 2024-05-22 18:59:27 följande:

Va rolig du va :) Du har säkert ett sorgligt liv. Ta hand om din familj istället för att vara negativ.

Ok, hitta motsvarande utbildning på komvux eller YH. Då förlrar du inte 20 000 kr om det inte funkar.

Eller tänk till:
    Vad gör att det skulle funka att plugga nu när det inte har gjort det hittills?
    Har du displinen för en distansutbildning samtidgt som du jobbar?
  • Anonym
    Anonym (21 tjej Stressad) skrev 2024-05-22 18:59:27 följande:

Har inte du precis startat en tråd om att ditt liv är sorgligt och att du är negativ och hoppar av hela tiden?
  • Anonym (Inte värt något)

Jag kan starta en utbildning idag och erbjuda folk Pippi Långstrump kunskap online och låta folk betalar 30 tusen på distans. Vem ska anställa den personen sen? 

Det finns liksom folk som har utbildning i litteraturvetenskap från universitetet. 

Samma är det här. Det finns personer som har en riktig utbildning inom HR. Att det ens heter distansinstitutet är ju inte heller seriöst. Det bygger på att det ger utbildning distans 

Svar på tråden Någon som använt sig av Distansinstituet??