• Anonym (Solan)

Nu som ligger med huvet nedåt på stranden…

? hur funkar ni? Ofta sluttar det ju ut mot vattnet men ändå ligger man med huvet nedåt! man får ju sol på sig i vilket fall så jag fattar inte.

• Svar på tråden Nu som ligger med huvet nedåt på stranden…
  • Anonym (Fröken)

Jag solar alltid så att solen lyser mig i ansiktet, oavsett var strandkanten är.

• Anonym (Solan)
    Anonym (Fröken) skrev 2024-05-22 10:51:07 följande:

Jag solar alltid så att solen lyser mig i ansiktet, oavsett var strandkanten är.

Men lutningen på stranden då?
  • Anonym (UV)

Menar du nedåt mot sanden eller nedåt mot stranden. 

Jag ligger alltid med huvudet nedåt mot sanden för att slippa sol i ansiktet och helst under ett parasoll med en hatt eller keps på mig plus solglasögon och en riktigt bra bok. Gärna en drink på det. 

• Anonym (Fröken)
    Anonym (Solan) skrev 2024-05-22 10:52:09 följande:
    Men lutningen på stranden då?
    Man kan alltid ha något under huvudet, annars bekymrar det mig faktiskt inte.
  • Anonym (Solan)
    Anonym (UV) skrev 2024-05-22 10:54:49 följande:

Menar du nedåt mot sanden eller nedåt mot stranden. 

Jag ligger alltid med huvudet nedåt mot sanden för att slippa sol i ansiktet och helst under ett parasoll med en hatt eller keps på mig plus solglasögon och en riktigt bra bok. Gärna en drink på det. 

Jag menar att stranden sluttar ju nedåt mot vattnet. Då vill man ju inte ligga med huvet i nedförsbacke så allt blod stannar i huvet liksom. Man ligger ju o tittar ut mot vattnet
  • Anonym (Fröken)
    Anonym (Solan) skrev 2024-05-22 11:06:08 följande:
    Jag menar att stranden sluttar ju nedåt mot vattnet. Då vill man ju inte ligga med huvet i nedförsbacke så allt blod stannar i huvet liksom. Man ligger ju o tittar ut mot vattnet
    Du ligger och tittar ut mot vattnet, inte man.

Solbrännan blir snyggast om man har solen i ansiktet, eller i nacken om man ligger på mage.
  • Anonym (UV)
    Anonym (Solan) skrev 2024-05-22 11:06:08 följande:
    Jaha. Ja det beror ju på hur brant det är förstås. Vissa stränder har ingen större lutning och då spelar det ingen roll för mig. Om det är väldigt brant skulle jag känna att det var konstigt. 
  • Fjäril kär

Alla stränder lutar inte. 
    En svag lutning är inget bekymmer. Det känns ju inte ens. 

Större lutning typ en slänt eller klippor då brukar jag oftast inte sola på det sättet utan mer att jag hänger halvt sittandes. 

• Anonym (Solan)

Jag tycker De känns bäst att ligga så jag tittar ut mot vattnet 

• flygrl

Om stranden inte sluttar där jag ligger kan jag lägga mig vänd inåt land typ men inte om det sluttar för då får jag den där jobbiga känslan att allt blod rinner ner till huvudet. Jag vill öht aldrig ha fötterna högre än huvudet. Helst ligger jag ändå så jag kan se ut över vattnet, känns bäst så. 🌞😉

Svar på tråden Nu som ligger med huvet nedåt på stranden…