• 19Richie88

    Hitta boktitel, boksök

    Morgon gänget.
    Jag letar efter en boktitel åt mig, ja åt en bok.. hmm. Men en som jag minns tydligt handlingen på ..men inte vet vad den heter.

    Den fungerar lite så som en faktabok eller intressebok, mer 'Så funkar det' bok variant riktad mer för barn men är säkert kul även för vuxna med.

    Den utspelar sig på medeltiden och handlar om riddarfakta m.m
    Men en sak som läsaren får i uppdrag är att på varje sida i boken 'så får man liksom i uppdrag Att hitta den mörkklädda, svartklädda tjuven i borgarna och ute på torg osv.

    Han/hon är liksom inmålad och gömd lite överallt, så på sista sidan avslöjas varje plats hen gömmer sig på, men minns att man satt länge och letade så pass att man inte heller läste någon annan fakta där stod och detta själva letandet tog över.

    -Nu, vad heter boken?
    Mvh Rickard.
  • Svar på tråden Hitta boktitel, boksök
  • 19Richie88
    "Hitta tjuven, borgar, riddare och medeltiden"
    "Riddare, livet i borgen, hitta tjuven, svartklädd tjuv"
    "Riddarborgen"
    "Vad händer i riddarborgen?"

    Några av dom måste det vara.
    Men "Denna?" ..Den du länkade var det inte tyvärr.

    Går jag sen in på ett bibliotek
    Rakt fram till historia och barnböcker avdelningen.. så hittar jag den (om den ens finns kvar i hyllorna längre iofs) den kom ändå ut 90 talet ungf.
    Det känner jag nästan för att äventyra detta med att göra, men bara för att egentligen 'veta först så tänker jag att, att jag ville veta namnet på boken först.
    Tack ändå.
Svar på tråden Hitta boktitel, boksök