Bonus familj - utgifter för icke gemensamma barn
Hej på er alla ni som har bonus familj.
Jag har en liten fråga gällandes detta. Jag bor sedan 2år tillbaka tillsammans med min underbara sambo, varannan vecka så har vi våra barn hos oss samtidigt. Vi har två barn var i liknande åldrar.
Vi kör vår ekonomi helt gemensam och jag tycker det fungerar super bra.
FÖRUTOM en sak...eller ja egentligen är inte ekonomin problemet utan att barnen (döttrarna) är VÄLDIGT besatta av rättvisa.
Och det är väl bra att dom är påsätt och vis men...
Om min dotter tex vill ha ett par nya skor så är jag noga med att kontrollera om hon verkligen behöver det, är dom tex trasiga eller SUPER slitna så självklart får hon det, men då ska direkt sambons dotter också ha nya skor, fast att hon inte behöver. Till alla barnen så kommunicerar vi att det blir rättvist över tid och att vi ser till att det blir rättvist, våra söner köper detta 100% medans tjejerna är väldigt besatta av rättvisan på exakt samma dag och har någon form av rivalitet där det ska jämföras allt hela tiden.
Så jag är väldigt nyfiken på hur ni andra som lever i bonus familj sköter eran situation med att synka inköp som kläder, telefoner ect ? Det är ju inte helt lätt att synka det snyggt med sitt ex (barnens mamma) och sin nya sambo.
Super nyfiken på att höra hur andra löser detta så väldigt tacksam för svar.