• Reclaimyourself

    Jag har inget emot att bli kallad tjock...

    ... OM jag är det! 

    Som när jag var gravid, då var min mage större än jordklotet typ. Min mamma, vars mage sjönk ihop och blev platt som en pannkaka så fort hon ploppat ut mig, gjorde sig lustig över min mage hela min graviditet, fast på ett kärleksfullt sätt. I hennes värld går magen på alla kvinnor direkt tillbaka till sin ursprungliga form så fort bebisen är ute, bara för att det var så för henne. Hon är lite knasig, och jag skrattade bara när hon skojade om min tjockhet. Varför skulle jag ta illa upp av att någon påpekar nånting som är sant!

    Men i perioder då jag varit trådsmal och någon på nätet eller nån idiot till karl på stan kallat mig fet har jag blivit ledsen och arg. Dels för att det är så uppenbart att personen bara vill såra mig och vara elak, dels för att det absolut inte var sant! 

    De flesta andra kvinnor verkar fungera precis tvärtom, eller? 

  • Svar på tråden Jag har inget emot att bli kallad tjock...
  • Anonym (Storken)

    Vad menar du med din trådstart? Att folk gillar att bli kallade för tjocka generellt? Jag förstår inte?

  • Reclaimyourself
    Anonym (Storken) skrev 2024-05-20 21:06:36 följande:

    Vad menar du med din trådstart? Att folk gillar att bli kallade för tjocka generellt? Jag förstår inte?


    Nej det var inte så jag menade! Jag menade att jag blir sårad när folk säger nåt om mig som inte stämmer, men jag bryr mig inte om att bli kallad tjock när jag är höggravid, eftersom det är naturligt att vara tjock då. Behöver inte handla om att vara tjock, det kan handla om i stort sett vad som helst som nån säger till en! Om det inte stämmer blir jag ledsen, men om det stämmer så känns det okej att säga det till mig för då är det inte elakt menat utan bara ett konstaterande.
  • Anonym (Donner)
    Reclaimyourself skrev 2024-05-20 21:13:19 följande:
    Nej det var inte så jag menade! Jag menade att jag blir sårad när folk säger nåt om mig som inte stämmer, men jag bryr mig inte om att bli kallad tjock när jag är höggravid, eftersom det är naturligt att vara tjock då. Behöver inte handla om att vara tjock, det kan handla om i stort sett vad som helst som nån säger till en! Om det inte stämmer blir jag ledsen, men om det stämmer så känns det okej att säga det till mig för då är det inte elakt menat utan bara ett konstaterande.
    Men det finns vissa som bara vill höra bra saker, trots att det är en lögn. Dom lever hellre med att folk runt omkring spelar någon slags teater eftersom dom har svårt att hantera sanningen.
  • Anonym (Storken)
    Reclaimyourself skrev 2024-05-20 21:13:19 följande:
    Nej det var inte så jag menade! Jag menade att jag blir sårad när folk säger nåt om mig som inte stämmer, men jag bryr mig inte om att bli kallad tjock när jag är höggravid, eftersom det är naturligt att vara tjock då. Behöver inte handla om att vara tjock, det kan handla om i stort sett vad som helst som nån säger till en! Om det inte stämmer blir jag ledsen, men om det stämmer så känns det okej att säga det till mig för då är det inte elakt menat utan bara ett konstaterande.
    Vet inte om jag stöter på människor som kommenterar andras kroppar särskilt ofta. Kan inte komma ihåg att det inträffat ens, speciellt inte ute på stan. Brukar andra kalla dig för tjock på stan?
  • Reclaimyourself
    Anonym (Donner) skrev 2024-05-20 21:20:18 följande:
    Men det finns vissa som bara vill höra bra saker, trots att det är en lögn. Dom lever hellre med att folk runt omkring spelar någon slags teater eftersom dom har svårt att hantera sanningen.
    Jag vill också bara höra bra saker, men tyvärr så är inte alla människor så som man själv önskar att de var. Hellre påhopp och kritik som är sanningsenlig, än kritik som det inte finns någon sanning i!
  • Reclaimyourself
    Anonym (Storken) skrev 2024-05-20 21:39:21 följande:
    Vet inte om jag stöter på människor som kommenterar andras kroppar särskilt ofta. Kan inte komma ihåg att det inträffat ens, speciellt inte ute på stan. Brukar andra kalla dig för tjock på stan?
    Nej det brukar de inte! Har hänt någon enstaka gång och då var jag smal!
Svar på tråden Jag har inget emot att bli kallad tjock...