• Anonym (Pigment)

    Pigmentfläckar/prickar

    Hej!
    Finns det någon kråm som kan få bort pigmentfläckar och mörka prickar? 

    Något ni testat och som fungerar.

    Funkar Eucerin?

  • Svar på tråden Pigmentfläckar/prickar
  • Anonym (Sara)

    Jag har också fått mörka pigmentfläckar och nu ska jag testa en husmorsgymnastik i några veckor!
    fint hackad gul lök och ett par msk äppelcidervinäger, blanda och badda på utsatta ställen tills de försvinner.

    Värt att testa! 

  • Anonym (Sara)
    Anonym (Sara) skrev 2024-05-18 16:52:40 följande:

    Jag har också fått mörka pigmentfläckar och nu ska jag testa en husmorsgymnastik i några veckor!
    fint hackad gul lök och ett par msk äppelcidervinäger, blanda och badda på utsatta ställen tills de försvinner.

    Värt att testa! 


    Husmorstips 
  • mijau

    Hej

    Jag hade melasma efter graviditeten. Stora bruna pigment fläckar i hela pannan och kinder. Jag använde hydrokortison salva vilket tog bort dom direkt. Men de kom tillbaka när jag var i solen. Så i flera år använde jag hög 50 solskyddsfaktor i ansiktet. Efter ca 2 år fick jag aldrig tillbaka dom.

  • Anonym (Pigment)
    Anonym (Sara) skrev 2024-05-18 16:52:40 följande:

    Jag har också fått mörka pigmentfläckar och nu ska jag testa en husmorsgymnastik i några veckor!
    fint hackad gul lök och ett par msk äppelcidervinäger, blanda och badda på utsatta ställen tills de försvinner.

    Värt att testa! 

    Återkoppla gärna för att berätta hur det går!


  • Anonym (Pigment)
    mijau skrev 2024-05-18 18:33:40 följande:

    Hej

    Jag hade melasma efter graviditeten. Stora bruna pigment fläckar i hela pannan och kinder. Jag använde hydrokortison salva vilket tog bort dom direkt. Men de kom tillbaka när jag var i solen. Så i flera år använde jag hög 50 solskyddsfaktor i ansiktet. Efter ca 2 år fick jag aldrig tillbaka dom.

    Kanske skillnad på de man får efter graviditet och de man fått pga solen? Annars kommer jag testa hydrokortison.


Svar på tråden Pigmentfläckar/prickar