• Anonym (Nikki)

Pris på glasögon

Vill höra om kostnad på glasögon. Var hos Synsam, de sade att tonade glasögon skulle kosta 7975 kr för tunna glas och 6975 kr för tjocka glas trots att bågarna inte kostade mycket. Vilka optiker är bra? Vill höra vad som är normalpris. 

• Svar på tråden Pris på glasögon
  • Anonym (Tips från coachen)

Specsavers.

• Anonym (S)

Enklast är ju om du hör av dig till andra optiker med ditt ?recept? och kollar vad motsvarande skulle kosta där? 

Bågar kan man i princip få hur billiga som helst, vart som helst. Det är glaset som kostar. Kostnaden för glaset varierar med vilka val du gjort och vilka synfel du har.
    Ska du få korrekta jämförelser så behöver man ju veta dom parametrarna 

• EnAnonumius

Jag går på Specsaver...
    Jag betalade för mina glas (med min slipning) c:a 7000kr, för extra tunna glas. Det var utan båge...

Den bågen jag valde kostade c:a 1995kr.

(Specsaver har bågar från 395kr..)

Det är ju som så att man betalare ett grundpris för glasen och sedan så finns det ju tillval som man kan göra som gör då att det kostar extra. Olika optiker har ju olika pris, så vad ett "normal pris" är blir ju svårt att avgöra. Fast de flesta (Inte alla men många) optiker så ingår repskydd i deras tunna glas, men ej de "normal tjocka" glasen.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Zouxman

Köp på nätet, otroligt mycket billigare. Jag har köpt på misterspex och smartbuyglasses. Du kommer spara flera tusenlappar.

• Mrs Moneybags

Synsam är ju tyvärr de allra dyraste och kända för att lura in folk i flera år långa "abonnemang" där man får betala ur näsan för i princip ingenting.

Jag gick över till specsavers pga att jobbet har något avtal med dem. Fick liknande glasögon som hos Synsam för en bråkdel av priset. Känner mig så lurad, men det var mitt eget fel som inte gick till flera olika och kollade runt innan jag köpte från Synsam första gången. 

• Anonym (Nikki)

Tack för svar. Jag var hos Specsavers nu och får två glasögon med tunna glas varav ett par tonade för 4000 kr, lite skillnad mot 7000-8000 för ett par hos Wikander i Borås, de har förresten bara fått 2,4 i betyg på nätet. Det lönar dig att kolla runt lite. 

• Mrs Moneybags
    Anonym (Nikki) skrev 2024-05-20 16:25:19 följande:

Tack för svar. Jag var hos Specsavers nu och får två glasögon med tunna glas varav ett par tonade för 4000 kr, lite skillnad mot 7000-8000 för ett par hos Wikander i Borås, de har förresten bara fått 2,4 i betyg på nätet. Det lönar dig att kolla runt lite. 

Du ser! Roligare kan man ha för pengarna än att bara lägga dem på glasögon.
    Jättebra ju. 
  • Zouxman
    Mrs Moneybags skrev 2024-05-20 16:33:21 följande:
    Du ser! Roligare kan man ha för pengarna än att bara lägga dem på glasögon.
    Jättebra ju. 
    Ännu billigare hade det blivit hos nån av näthandlarna...
  • EnAnonumius
    Zouxman skrev 2024-05-20 19:24:10 följande:
    Ännu billigare hade det blivit hos nån av näthandlarna...
    Tror de flesta fattade reda på ditt inlägg #4 att det kan bli billigare på nätet. 🙄
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Zouxman
    EnAnonumius skrev 2024-05-20 21:06:09 följande:
    Tror de flesta fattade reda på ditt inlägg #4 att det kan bli billigare på nätet. 🙄
    Anmärkningsvärt att TS inte kommenterat detta och undersökt det hela när hon ville komma undan billigare.
Svar på tråden Pris på glasögon