• Traildream

    Sex utomhus tipstråd

    Jag skriver en bok om sex utomhus. Just nu letar jag par att intervjua om sina erfarenheter och generella tips. 


    Jag är författare och har skrivit böcker i friluftsgenren. Jag tycker också att uteliv och sex många gånger hänger ihop. Inte så att jag måste ligga varje gång jag och min partner går längs klippor men uteliv är så basalt och ursprungligt och väcker mer kropp än intellekt. Det är sinnligt.

    Jag och min fru har varit på solvarma klippor i skärgården, mot tallar i skogen och i tält i fjällen. Vilken plats tycker du är bäst?


    Småkryp kan vara jobbigt. Hur ska lösa det?

    Risk för upptäckt kan vara både upphetsande och jobbigt beroende på vem man är. 


    Crusing och dogging? Är det nån som har erfarenhet och tips hur man gör det på ett härligt sätt? 


    Om du har erfarnehet av utesex så får du gärna skriva en rad här (eller dm till mig). Vad är bästa tipsen? Vad är fallgropar? Vad gillar du bäst?


     
  • Svar på tråden Sex utomhus tipstråd
  • Anonym (Gillar det för att...)

    Jag vill absolut inte ha dogging eller bli upptäckt. Anledningen att jag gillar sex utomhus är att min man är väldigt pryd och tycker att sådant är "dekadent". Just det här med att han säger att det är dekadent gör att jag väldigt gärna vill locka honom till att vara dekadent. det krävs mer om vi är ute än hemma så jag får anstränga mig lite och det gillar jag.

    Ofta i samband med träning vilket jag tror även hjälper mig att ge honom träningsmotivation.

    Då jag vill att det skall gå snabbt men han har ideer om att han borde hålla sig längre och försöker imponera och hålla igen om han styr tempot så är istället jag överst (eller bara på huk framför) så han inte kan hålla igen.

  • Traildream

    Så en snabbis i löpspåret då? Hur gör ni? Går in 20 meter från stigen?


    Anonym (Gillar det för att...) skrev 2024-05-16 20:15:40 följande:

    Jag vill absolut inte ha dogging eller bli upptäckt. Anledningen att jag gillar sex utomhus är att min man är väldigt pryd och tycker att sådant är "dekadent". Just det här med att han säger att det är dekadent gör att jag väldigt gärna vill locka honom till att vara dekadent. det krävs mer om vi är ute än hemma så jag får anstränga mig lite och det gillar jag.

    Ofta i samband med träning vilket jag tror även hjälper mig att ge honom träningsmotivation.

    Då jag vill att det skall gå snabbt men han har ideer om att han borde hålla sig längre och försöker imponera och hålla igen om han styr tempot så är istället jag överst (eller bara på huk framför) så han inte kan hålla igen.


  • Anonym (Solsken)

    Låter som en spännande bok kanske skulle skriva en själv om att allt som är testat utomhus.

    Tänkte på att det är skillnad om det är en plats som är noga utvald och det är ingen risk för insyn typ en egen ö med strand eller om det är risken för upptäckt som gör det spännande. Kanske på en bakgård eller en rastplats.

  • Anonym (Gillar det för att...)
    Traildream skrev 2024-05-16 20:19:39 följande:

    Så en snabbis i löpspåret då? Hur gör ni? Går in 20 meter från stigen?


    Nej, inte vanliga löpspåret, det är för välbesökt. 
  • Anonym (Utomhus)

    Jag och frun har haft sex utomhus ett par gånger och det är väldigt upphetsande.
    Vid flera tillfällen har vi haft sex nere i vattnet på nudiststrand på välbesökt turistort utomlands. Fullt med folk på stranden så det gör allt bara mer upphetsande.
    Vi provade också gå till ett känt swinger/dogging/veyeur-ställe. När vi låg och hade sex var vi snart omringade av 10-12 män som stod och runkade upp sina organ. Frun tog sig an och sög och hade vaginalsex med fem stycken av dem.
    Vi har också haft sex i bilen flera gånger, den mest upphetsande var när vi på en pendlarparkering längs E4 hade sex så alla som körde förbi tydligt kunde se vad som pågick.

  • Anonym (Utesex)
    Vilken plats tycker du är bäst?
    Spelar ingen roll. Jag vill inte vara i direkta blickfånget men om någon råkar få syn på oss trots att vi gått undan lite är det inget som stör mig. 
    Småkryp kan vara jobbigt. Hur ska lösa det?
    Tja, det är väl bara att stå ut. Ofta är man så upptagen av det sköna sexet att man får stå ut med någon myra. Myggor är jobbigare, de kan få en att dra sig för att stanna ute. 
     
    Risk för upptäckt kan vara både upphetsande och jobbigt beroende på vem man är. 
    Ja, så är det ju. Eftersom jag har en älskare och vi helst inte vill bli avslöjade kan det ju vara lite sisådär. Ändå kan vi inte låta bli. Vi åkte iväg och där kunde vi ju hålla på så mycket vi ville utan att vi behövde träffa på någon vi känner. Fast risken finns ju alltid då folk rör på sig. 
     
    Crusing och dogging? Är det nån som har erfarenhet och tips hur man gör det på ett härligt sätt? 
    Inte intressant för min del. 
     
    Om du har erfarnehet av utesex så får du gärna skriva en rad här (eller dm till mig). Vad är bästa tipsen? Vad är fallgropar? Vad gillar du bäst?
    Mitt bästa tips är att bara göra det. Låta er följa med och njuta av vad som kan bli livets bästa sexstund.

    En av de bästa sexupplevelse jag har haft var ute. Det var en småregnig sensommarnatt och vi träffades nere vid havet. Inte jättekallt men lite kyligt. Vi kysstes i bilen men ville röra oss mer så gick ut. Det slutade med en så total omgång att vi båda var helt slut och fick träningsvärk i hela kroppen. Vi testade alla ställningar och alla platser; på motorhuven, mot tallarna, bland barren, i sanden. Han tog mig fullständigt och jag gav honom allt jag kunde komma på. Gränslöst helt enkelt.
  • Traildream
    Anonym (Solsken) skrev 2024-05-17 07:14:07 följande:

    Låter som en spännande bok kanske skulle skriva en själv om att allt som är testat utomhus.

    Tänkte på att det är skillnad om det är en plats som är noga utvald och det är ingen risk för insyn typ en egen ö med strand eller om det är risken för upptäckt som gör det spännande. Kanske på en bakgård eller en rastplats.


    Ja verkligen. Det är nog den största aspekten. Om det är naturkontakt eller risk för upptäckt som en går igång på. För mig är det båda! däremot kan det vara olika saker vid olika tillfällen. Helt naken på en enorm fjällhed där man inte ser någon eller något på flera kilometer mer än fjällmassiven ger ju en känsla av att vara fri, vara närvarande i naturen och sin kropp. Lite som ett djur. 


    En hand under hndduken på en badstrand är något helt annat. Naturen är sekundär utan risken för upptäckt är viktigare. 


    Då får gärna skriva en rad till mig om dina erfarenheter. Eller här i tråden men explicita berättelser får man tydligen inte dela med sig av i forumet. 

  • Smurre

    Hej rolig ide med en bok i ämnet.
    Jag mins när jag och min första tjej hade utomhus sex första gången.
    Vi promenerade ofta runt kyrksjön i Bromma för att få lite tid för oss själva efter som hon fortfarande bodde hemma.
    Den här gången hade vi små kyssts som vi brukade då hon plötsligt drog in mig bakom några buskar vid stigen och sa med glimten i ögat att hon ville prova på att göra det här och nu.
    Hon ställde sig på knä och drog upp kjolen jag knäppte upp mina byxor och ställde mig på knä bakom henne och gled in i henne.
    Jag minns hur nervös jag var men hur läckert och spännande på samma gång.
    Det här hade jag inte räknat med så jag hade ju inga kondomer med mig.
    Men det var en härlig känsla och efter en stund hade min nervositet försvunnit det som var mest irriterande var alla insekter.
    Efter en stund kände jag inte kunde hålla tillbaka min orgasm.
    Jag minns änn i dag hur jag sprutade på hennes rygg och hur lite sperma en servett klarar av att torka upp.
    Så komihåg ha alltid flera servetter i fickorna!


    Utomhus
Svar på tråden Sex utomhus tipstråd