Utomkvedshavandeskap
lång historia kort.. för ca 8 dagar sedan åkte jag till gynakuten då jag fortsatt haft rosa flytningar efter att vad jag trodde var min mens tog slut. Tog tester som då visade på graviditet, p-hcg togs som låg helt okej i nivå med den veckan vi trodde att jag var i, men på VUL såg man inget foster än däremot att livmodern hade blivit tjockare. uppföljning gjordes varannan dag där de såg att mitt hcg började sjunka, men väldigt långsamt, men de såg fortfarande inte att de satt något. Började under helgen få mer ont och idag på VUL fick jag bekräftat ett utomkvedshavandeskap på min högra äggledare. Då mitt hcg sjunker förs ett PUL-protokoll för att se att det fortsätter sjunka, är dock livrädd för att det ska tvärvända uppåt. Någon som har erfarenhet för ett utomkvedshavandeskap där kroppen tar hand om det själv till slut? enl läkare finns de nämligen fall där det förekommer att trots att de är utomkvedshavandeskap så kan kroppen ta hand om de själv, så länge de håller koll på mina hcg-värden. Mina P-hcg värde idag låg på 127, så inte jätte högt men tillräckligt för att kroppen ska ge gravidsymtom vill jag lova.