• Anonym (Undrande)

Någon som känner igen sig? Neurologiskt? Huvudvärk?

Hej,

Jag fick för ca två månader sedan en väldig tryckande huvudvärk i bakhuvudet.  Samtidigt blev började min ena hand/underarm domna för att sedan få en väldigt obehaglig känsla. Jag kan röra handen men upplever konstig motorik, som om den inte riktigt hänger med. 

Utöver dessa symtom känner jag även:
    -Sjukdomskänsla vid ansträngning
    - Trötthet
    - Yrsel
    - Pirrningar och domningar fötter och händer. Muskelryckningar.
    - Ljudkänslig
    - ibland lite dimmig syn
    - Upplever mig skakig/svag i händer 
    - Näsa/överläpp domnat två tillfällen
    - Ibland känsla av iskallt vatten mot ansiktet när jag får vind i ansiktet 

Jag har svårt att avgöra om mina symtom beror på stress/ångest eller något mer. Har inte tidigare haft ångest men är nu orolig för min hälsa. Aldrig haft huvudvärk eller haft något av dessa symtom innan. 

Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Någon som känner igen sig? Neurologiskt? Huvudvärk?
  • Anonym (Tyvärr)

Låter som en TIA - ministroke.

• Anonym (Tyvärr)

Kan även vara början till Parkinsons. Har du sökt vård?

• Anonym (Sökvård)
    Anonym (Undrande) skrev 2024-05-14 17:36:52 följande:
    Någon som känner igen sig? Neurologiskt? Huvudvärk?

Hej,

Jag fick för ca två månader sedan en väldig tryckande huvudvärk i bakhuvudet.  Samtidigt blev började min ena hand/underarm domna för att sedan få en väldigt obehaglig känsla. Jag kan röra handen men upplever konstig motorik, som om den inte riktigt hänger med. 

Utöver dessa symtom känner jag även:
    -Sjukdomskänsla vid ansträngning
    - Trötthet
    - Yrsel
    - Pirrningar och domningar fötter och händer. Muskelryckningar.
    - Ljudkänslig
    - ibland lite dimmig syn
    - Upplever mig skakig/svag i händer 
    - Näsa/överläpp domnat två tillfällen
    - Ibland känsla av iskallt vatten mot ansiktet när jag får vind i ansiktet 

Jag har svårt att avgöra om mina symtom beror på stress/ångest eller något mer. Har inte tidigare haft ångest men är nu orolig för min hälsa. Aldrig haft huvudvärk eller haft något av dessa symtom innan. 

Någon som känner igen sig?

Dina symptom kan ha flera orsaker. Kontakta vården så dom får kika på dig.
    Hoppas det löser sig för dig.
  • Anonym (Lo)

Låter varken som tia eller Parkinsons. Boka tid för utredning, men det kan verkligen vara stress. Lycka till

• Core

Klart du ska kolla upp det, men det finns inga neurologiska sjukdomar med såna spridda symtom initialt. Stress, ångest, förtryckta känslor. 

Jag gick själv och bar på massa skit när jag var yngre, och hade otroligt mycket psykosomatiska symtom.  

• Anonym (Undrande)

Trådstartaren här.

Tack för alla svar! 

Jag har sökt vård och fick konstaterat Borrelia (hade ett stort märke på höften i oktober som jag inte sökte vård för). 

Då jag gått med borrelia så länge så kan det enligt läkaren ha gått över i nervsystemet. Jag har ätit Doxyferm men symptom kvarstår, varför jag frågar här. I och med huvudvärken från början blev jag väldigt stressad om det var något fel på mig och den stressen kvarstår, ibland mer och ibland mindre. Tänker därför att det bör vara psykiskt, men så jobbigt att ha denna konstanta huvudvärken och yrseln. 

• Anonym (Trött)

Pots, B12brist.. hoppas du får hjälp av en läkare, de är inte så bra på sånt där

Svar på tråden Någon som känner igen sig? Neurologiskt? Huvudvärk?