• Fiffi11

Ensam på äggplock?

Kom precis från Sophiahemmet där vi hade ett uppstartsmöte inför kommande IVF. Precis som alla andra är jag livrädd inför äggplocket och det blev inte lättare av att höra att min man inte får följa med mig in under plocket? Jag har alltid bara läst kommentarer där mannen får följa med under proceduren men fick till svar att han får vänta på en annan våning .

Har det varit likadant för er som har varit på Sophia? 

• Svar på tråden Ensam på äggplock?
  • EB90

Jag har en vän som gjorde äggplock på Sophiahemmet och hennes man fick (till slut) följa med in efter att de frågat/tjatat lite. På Nordic IVF där jag gjorde äggplock var det inte ens någon fråga om min man skulle vara med eller inte, de utgick från att han skulle vara med. I efterhand känns det så viktigt för oss båda att han var med, så prata med dem och förklara hur ni känner!

• Macbookpro

Min man var inte med på Sofia men guuuud vad de var rara och fina. Både syrrorna , den manliga läkaren och de på labbet. Det blev en fin upplevelse även om det inte precis var ett spabesök. Jag är Övertygad om att du kommer få det fint med dem, oavsett om du går själv eller om din man får komma med :) 

sen kände jag mig dunderduktig när jag kom ut för att träffa honom. som en jäkla superwoman som går igenom allt detta när han bara behöver ?använda koppen ? haha. Fick den prinsessbehandlingen som jag förtjänade efter det <3

Svar på tråden Ensam på äggplock?