• Anonym (Louise 82)

Fråga om blockerat nummer?

Om en person blockerat mitt nummer,  blockerar dens telefon mitt nummer även om jag trycker in #31# innan ( så det blir som hemligt nummer)? Skulle vilja ta reda på om en person blockerat mitt nummer utan att behöva avslöja att jag prövar ringa för att kolla detta. Jag har skickat meddelande, mess, till personen och vill få bekräftat att det kommit fram! 

• Svar på tråden Fråga om blockerat nummer?
  • Anonym

Nej, om du ringer ifrån ett dolt nr så är det dolt även för mottagarens telefon, s a s. Så det kommer att ringa.
    Däremot finns ju risken att mottagaren använt någon app för att spärra dolda nr eller inte svarar på dem ändå.

• Anonym (Louise 82)

Så finns inget sätt ringa från min telefon och kolla om jag är blockerad eller inte? Läste att *67 före numret ska dölja mitt nummer från mottagarens nummerpresentatör då jag ringer men förstår inte om mottagarens telefon då ändå reagerar som jag är blockerad eller inte ( = få ledtråd i det). Jag kan väl då få svar från personen om hon svarar och jag inte är blockerad utan att det avslöjas att det är jag antar jag?

• Anonym (Ngnf)

Är du blockad kommer du inte fram till personen även om du slår in att du ringer från dolt 

• Anonym (Ngnf)
    Anonym (Louise 82) skrev 2024-05-14 14:08:49 följande:

Så finns inget sätt ringa från min telefon och kolla om jag är blockerad eller inte? Läste att *67 före numret ska dölja mitt nummer från mottagarens nummerpresentatör då jag ringer men förstår inte om mottagarens telefon då ändå reagerar som jag är blockerad eller inte ( = få ledtråd i det). Jag kan väl då få svar från personen om hon svarar och jag inte är blockerad utan att det avslöjas att det är jag antar jag?

Du märker det om du inte kommer fram. 
  • Anonym
    Anonym (Louise 82) skrev 2024-05-14 14:08:49 följande:

Jo. Det är nämligen som jag skrev.

Jag brukar gå in på inställningarna på Iphone och välja bort "visa eget nr" eller vad det nu står, och då ringer det igen hos mottagaren, som sagt. I annat fall hamnar jag direkt i röstbredvlådan.

Har tvingats inse att en dålig följd av att köra eget ibland är att mitt företags namn kommer upp i mottagarens telefon när jag ringer, vilket ibland har lett till missförstånd och blockeringar.
    Dessa har sedan hävts efter att jag lyckats få tag i den jag ville ringa, ifrån dolt nr.
  • Fjäril kär

Jag tror att det beror på vilken mobil man har. Jag kunde inte ringa som blockerad även om jag ringde från dolt nummer.  

Om det verkligen är viktigt att komma fram till en person som har blockat dig kan du ju alltid skicka sms från nätet. Då kan du säga vad du behöver säga och det skickas från ett nummer som inte kan besvaras. Och du vet att det kommer fram. Googla "sms via internet " 

Eller be en person som känner dig men inte mottagaren att skicka ett sms/ringa 

• Anonym (Ngnf)
    Fjäril kär skrev 2024-05-14 14:33:10 följande:

Jag tror att det beror på vilken mobil man har. Jag kunde inte ringa som blockerad även om jag ringde från dolt nummer.  

Om det verkligen är viktigt att komma fram till en person som har blockat dig kan du ju alltid skicka sms från nätet. Då kan du säga vad du behöver säga och det skickas från ett nummer som inte kan besvaras. Och du vet att det kommer fram. Googla "sms via internet " 

Eller be en person som känner dig men inte mottagaren att skicka ett sms/ringa 

Det går inte att ringa om man är blockerad. Kvittar om man slår in dolt nummer för man ringer från samma nummer ändå i grunden 
  • Anonym (Louise 82)
    Anonym (Ngnf) skrev 2024-05-14 14:47:07 följande:
    Det går inte att ringa om man är blockerad. Kvittar om man slår in dolt nummer för man ringer från samma nummer ändå i grunden 
    Alltså. Jag tror inte jag är blockad men vill gärna veta det så då borde jag ju kunna ringa och dölja mitt nummer och se vad som händer? Antingen är jag blockad och förstår det utifrån svaren och då ser ju inte mottagaren att det är jag som ringt eller så svarar personen- då vet jag att jag inte är blockad- men kan bara lägga på utan att personen vet det var jag som ringde

• Anonym (Oj)
    Anonym (Louise 82) skrev 2024-05-14 15:59:22 följande:
    Alltså. Jag tror inte jag är blockad men vill gärna veta det så då borde jag ju kunna ringa och dölja mitt nummer och se vad som händer? Antingen är jag blockad och förstår det utifrån svaren och då ser ju inte mottagaren att det är jag som ringt eller så svarar personen- då vet jag att jag inte är blockad- men kan bara lägga på utan att personen vet det var jag som ringde

Du har försökt nå personen, men du vågar inte att ringa och prata med hen?

Jag tycker du ska låta hen vara ifred, det är ju uppenbart att hen inte vill ha med dig att göra. 
  • Anonym (Ngnf)
    Anonym (Louise 82) skrev 2024-05-14 15:59:22 följande:

Japp, så kan du göra. Jag har själv gjort så en gång för att prova. Om signalen går fram är du inte blockerad. 
  • Anonym (Ngnf)
    Anonym (Oj) skrev 2024-05-14 16:03:14 följande:

Jag tycker du ska låta hen vara ifred, det är ju uppenbart att hen inte vill ha med dig att göra. 
    Vi vet ju ingenting om detta. Min mamma blockerade mig utan anledning  (trots hon påstår hon såååå gärna vill ha kontakt). 
  • Anonym (Ngnf)

Nu är det 2,5 år sen. Är fortfarande blockerad. Alla hennes vänner med. Hon blockar alla. Men men, det här inte hit.

Menar bara att vi vet ingenting så bra att inte döma folk. 

• Anonym (Louise 82)
    Anonym (Oj) skrev 2024-05-14 16:03:14 följande:

Nej. Jag har skickat ett meddelande till personen vilket jag endast vill veta att det kommit fram då det är viktigt för mig veta personen tagit del av informationen.  Det är en person jag gjort ett avslut med men jag tycker han är obehaglig och jag vill veta personen läst mitt s k avslut. 
  • Anonym (Kristina)
    Anonym (Louise 82) skrev 2024-05-14 22:14:38 följande:
    Nej. Jag har skickat ett meddelande till personen vilket jag endast vill veta att det kommit fram då det är viktigt för mig veta personen tagit del av informationen.  Det är en person jag gjort ett avslut med men jag tycker han är obehaglig och jag vill veta personen läst mitt s k avslut. 
    Fast det kan du ändå inte veta även om du ringer... det är ju två olika funktioner.  
    Messet kan ha kommit fram men han kan ju valt att radera det utan att läsa. 
  • Anonym (Suck)

Om någon har gått så långt att blocka en så vill dom inte ha kontakt alls. Personen har valt att inte svara på dina meddelanden av en anledning, den vill helt enkelt inte ha kontakt. Kanske dags att acceptera detta och lägga ner alla kontaktförsök.
    Du har gjort något som mest sannolikt inte går och fixa och låt då personen vara.

• Anonym (Oj)
    Låt honom vara i fred. Gå vidare med ditt liv istället för att försöka få någon du inte vill ha att göra med förstå hur du känner. Får en känsla av att du vill ha fortsatt kontakt. 
  • Fjäril kär
    Om detta är en obehaglig människa på olika sätt så skiter han helt ärligt i ditt mess oavsett vad du skrivit. Han har förmodligen raderat det utan att läsa. 

Släpp det bara och gå vidare. Ring inte.  Bara glöm honom. 
  • Anonym (Ngnf)
    Anonym (Suck) skrev 2024-05-15 08:42:06 följande:

Om någon har gått så långt att blocka en så vill dom inte ha kontakt alls. Personen har valt att inte svara på dina meddelanden av en anledning, den vill helt enkelt inte ha kontakt. Kanske dags att acceptera detta och lägga ner alla kontaktförsök.
    Du har gjort något som mest sannolikt inte går och fixa och låt då personen vara.

Så behöver det inte vara. Man behöver inte alltid ha gjort något för att någon ska blockera. Se mitt exempel. 

Det kan också vara så att ts är rädd för den här människan och vill veta om han sett meddelandet / blockat för att kunna släppa det. 

Jag tycker dock också att hon behöver försöka släppa det ändå. Men att lägga skulden på ts är ju bara fel. Som sagt. Vi vet ingenting!

Svar på tråden Fråga om blockerat nummer?