• Lee1985

Tolka ägglossningstest

Hej!
    Ny på familjeliv, är 38 år och försökt bli gravid sedan 6 månader. Har barn som är 14 och 11 där jag blev gravid på första försöket. Nu vill vi ha en sladdis. Är ny på ägglossningstester och använt smilereaders test där man fotar testet och använder en app som talar om LH-nivån osv. 
    På bilde

n kan ni se LH nivån där högst är 10. (Notera att vissa dagar har jag tagit fler tester/eller foton, datum står) 

Jag blir inte klok på när ägglossningen sker/skett eftersom det är så många dagar med högt LH. Har tagit bildena i samma ljus och ungefär samma tid på dygnet. 

Har regelbunden cykel på 30-31 dagar, senaste mensen var 23/4. 8 & 9/5 hade jag ägglossningssekret. 

Någon som kan detta och vet hur jag ska tänka? 

• Svar på tråden Tolka ägglossningstest
  • Anonym (J)

Tror 9/5 eller 10/5 var ägglossning 😊 de är helt klart starkast den nionde. Flera dagar med relativt starka är vanligt 😊 kan tipsa om easy at home som ger tydligare streck att läsa av 😊

• Lee1985
    Anonym (J) skrev 2024-05-13 20:18:17 följande:

Tror 9/5 eller 10/5 var ägglossning 😊 de är helt klart starkast den nionde. Flera dagar med relativt starka är vanligt 😊 kan tipsa om easy at home som ger tydligare streck att läsa av 😊

Svarade dig igår men det syns inte🤔 som sagt ny här så vet inte riktigt hur det fungerar så testar igen😅 
    Tack så mycket för ditt svar! Jag hade stirrat mig blind på siffrorna mer än kollat på styrkan på färgen! Så känns som du har rätt😊 tack även för tips på tester, ska köpa om det inte lyckades denna gång♡
  • Cereal Killer

Jag ser tre negativa tester, två positiva och sex ogiltiga (tagna efter omslaget = helt irrelevant vad de visar) Glad

Utifrån detta skulle jag ha sex den 9 och den 11 och utifrån menscykeln även tex den 5 och och den 7 eller den 6 och 7e (eller alla dessa dagar, det är hugget som stucket).

• Lee1985
    Cereal Killer skrev 2024-05-14 17:12:36 följande:

Jag ser tre negativa tester, två positiva och sex ogiltiga (tagna efter omslaget = helt irrelevant vad de visar) Glad

Utifrån detta skulle jag ha sex den 9 och den 11 och utifrån menscykeln även tex den 5 och och den 7 eller den 6 och 7e (eller alla dessa dagar, det är hugget som stucket).

Tack så mycket för ditt svar!♡ Tror jag börjar förstå hur det fungerar nu👍  Blev förvirrad av av appen som återigen talade om att jag hade ägglossning i söndags 12/5 och igår att jag hade störst chans😅 berodde säkert på att jag skulle slutat testa efter första toppen och den såg det som en ny cykel. Då har vi prickat rätt! Sen gjorde vi det varje dag vilket jag hoppas inte sabbade mängden så de inte hittade fram.. Man vill ju inte missa dag!🙄 fast vet de överlever några dagar men ändå.
Svar på tråden Tolka ägglossningstest