• Eva2502

    Bebis 5 veckor ramlar ner från skötbordet

    Min 5 veckor gammal pojke ramlade ner från skötbordet. jag var med honom men skötbordet vridit och sen bebisen ramlade men det fanns en väska och en handduk på golve. han ramlade med pannan men jag är räd. jag vet inte om jag ska till akuten och söka vår. på 1177 står det att man ska söka vård om det finns några symtom. 

    Har det hänt till någon av er? Vad gjorde ni? 

  • Svar på tråden Bebis 5 veckor ramlar ner från skötbordet
  • Anonym (Mamma)

    Självklart ska ni till akuten!!!

  • EnAnonumius
    Eva2502 skrev 2024-05-12 10:54:32 följande:
    Bebis 5 veckor ramlar ner från skötbordet

    Min 5 veckor gammal pojke ramlade ner från skötbordet. jag var med honom men skötbordet vridit och sen bebisen ramlade men det fanns en väska och en handduk på golve. han ramlade med pannan men jag är räd. jag vet inte om jag ska till akuten och söka vår. på 1177 står det att man ska söka vård om det finns några symtom. 

    Har det hänt till någon av er? Vad gjorde ni? 


    Man bör alltid åka till akuten i ett sådant läge. 

    Sedan så rekommenderar jag dig att skaffa in ett skötbädd med kanter i stället för skötbord.. Mindre fallrisk med dessa skötbäddar dessutom..

    Herregud, olyckor händer med bebisar ingen ä perfekt och felfri. Dock så har ju jag inte haft någon baby som ramlat från ett skötbord, men ramlat ja det har det gjorts.. Så nej du är inte världens hemskaste mamman bara för att en olycka har varit framme. Bara att åka in till barnakuten så de få utesluta att det har blivit några men av fallolyckan.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Jobbigt)

    Lider med dig, kan inte vara en rolig känsla!!
    Jag hade åkt in och antar du har gjort det? Hur har det gått för lillen? 

  • Eva2502

    Tavk alla för era svar. jag gick in till akuten och söt var bra med min pojke tack god. Men jag känner mig så dåligt att för det som hände med min barn.

  • Anonym (XX&)
    Eva2502 skrev 2024-05-12 14:50:02 följande:

    Tavk alla för era svar. jag gick in till akuten och söt var bra med min pojke tack god. Men jag känner mig så dåligt att för det som hände med min barn.


    Var jätteförsiktig med honom i framtiden och håll alltid en hand på honom när han ligger på skötbordet. De rör på sig så lätt och kan åla sig ner. Har man ett hårt golv krävs det bara ett fall för att det ska kunna gå riktigt illa. 
    Man kan också byta blöja på golvet om man är osäker, då kan han inte ramla. 

    Vad fint att din lilla mår bra! 
  • Anonym (M)

    Min dotters pappa bröt lårbenet när han var bebis och ramlade från skötbordet. Vad bra att det var bra med ditt barn! Håll alltid i bebisen på skötbordet i fortsättningen eller använd bara en skötbädd.

Svar på tråden Bebis 5 veckor ramlar ner från skötbordet