Är min sambo otrogen.
Hejsan.
Jag hade hoppats på att inte behöva vända mig hit men jag behöver anonyma råd .
Jag och min sambo har varit tillsammans i ca 7 år och haft bostad tillsammans i ca 5 år.
Under vår tid har det varit mycket upp och ner som för de flesta relationer, men tyvärr har vissa saker varit sämre.
Exempelvis har jag kommit på min partner att vara otrogen muntligt/i chatt med andra personer, detta två gånger.
Det har även under hela vårt dejtande och förhållande varit en viss tendens till att det kan ha hänt något också men har för lite att gå på för att säga säkert .
Men nu den senaste tiden har det blivit värre.
Sen förra sommaren har min partner fått in en ny gammal kollega i sitt liv som sin vän. Denna person uttryckte sig rätt tidigt att han har känslor för min partner. Och sen dess har jag varit på min vakt. Och tur eller otur det men det är massor av märkliga händelser och beteenden som inte stämmer eller är bra alls från min sambo.
Min sambo har ljugit för mig så många gånger att jag tappat räkningen, sexlusten från hennes sida har försvunnit helt men har det gärna mysigt själv. Och sen är det så mycket andra saker att jag får en riktigt dålig magkänsla av att hon också har känslor för denna kollega/vän. Men jag har inga bevis.
En annan sak som är mysko är att jag aldrig får kolla min sambos telefon längre. Tidigare har jag kunnat koden, men den har hon ändrat också så jag kör med inte åt någonting längre även om jag velat kolla när hon inte ser.
Tyvärr är också att varje gång jag konfronterar henne så får jag en känsla av att hon ljuger och inte talar sanning.
Jag vet inte vad jag ska göra. Jag vet inte om jag övertänker att hon kanske är otrogen eller så, för jag har som sagt inga bevis men det är så mycket runt om henne som pekar åt det hållet. Samtidigt så älskar jag henne och enligt henne själv så älskar hon mig med, men är det bara en lögn? Vad vet jag!
Jag är helt lost.
Så vad hade ni gjort i min sits?