• Anonym (Kaffedraken)

    Tycker du om att få andra att känna sig otillräckliga?

    Jag sörjer att jag åldras och känner mig tyngre, trög, mindre viril m.m. Åldrandet är en del av livet, bara att acceptera. Det är jobbigt dock att jag aldrig var tillräcklig, ens när jag var ung och i mycket bättre form, mer viril. Jag vet inte om det är könsbundet men mina erfarenheter är så att det mest varit kvinnor som velat förlöjliga mig och fått mig att känna mig otillräcklig. Jag tycker att många saker de sa var onödiga. De kanske inte alltid menade det för att vara elaka, men jag tyckte inte det var kul. Och det hjälpte mig inte. Jag skulle aldrig säga samma till kvinnor. Det skulle kännas fel för mig att säga sånt.

  • Svar på tråden Tycker du om att få andra att känna sig otillräckliga?
  • Anonym (Jeanie)

    Nej, det är mobbarmentalitet, och jag har inget tills övers för mobbare.
    Det kan väl ändå inte finnas många människor som är riktiga i huvudet, som svarar ja på den frågan? 

    Är som att fråga, njuter du av att psykiskt misshandla människor?

  • Anonym (Örebro)

    Du har ältat på fl i vad, 8 år eller mer, utan att komma ett dugg närmre ett bra liv. Tvärtom mår du sämre och är nu också arbetslös.

    Varför vill du inte förbättre ditt liv utan bara skylla på andra?

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Jeanie) skrev 2024-04-28 11:49:33 följande:

    Nej, det är mobbarmentalitet, och jag har inget tills övers för mobbare.
    Det kan väl ändå inte finnas många människor som är riktiga i huvudet, som svarar ja på den frågan? 

    Är som att fråga, njuter du av att psykiskt misshandla människor?


    Ett par kvinnor här svarade att de tyckte de har rätt att säga vad som helst till män, håna hans kropp t ex. Det ska en man tåla, det är bara på skoj, man kan inte ta allt så allvarligt. Däremot så får inte män håna kvinnor på samma sätt.

    Jag ser i mina och andras trådar att många vill få mig och andra att känna oss otillräckliga. Det är anonyma främlingar som skriver här, men att det finns människor som vill trycka ner andra, det är ett faktum. De finns irl också.

    Jag har sett många gånger när jag skrivit om unga tjejer hur kvinnor reagerar och tycker att jag får dom att känna sig otillräckliga. Jag förstår inte hur jobbigt det är för dom att bli ratade, att deras bäst före har gått ut, de duger inte längre, män vill bara ha unga tjejer att ha sex med.
    Det är inte därför jag skriver om unga tjejer och jag har ingen avsikt att få jämnåriga kvinnor att känna sig otillräckliga. Jag vet själv hur det känns att känna mig otillräcklig. Det fick jag t ex känna av redan som ung. Och när jag skrev här om en yngre tjej jag var kär i. 
    När kvinnor har förlöjligat mig, klankat ner på kroppen, så kanske de tyckte det var kul att pika mig, och de menade inget illa. Men jag är säker på att deras avsikt inte var att jag skulle känna mig bättre, tvärtom. De kunde helt enkelt inte hålla tyst. Den spärren, självkontrollen har jag. Jag vill inte håna, förlöjliga, och klanka ner på kvinnors kroppar. Jag har inte det behovet.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag tycker inte att jag gjort fel när jag varit på dejt med kvinnor. Tvärtom så tycker jag att jag gjorde mycket rätt. Jag var inte för på, jag var närvarande, pratade inte om andra kvinnor jag träffat, pratade inte sex, jag visade intresse för kvinnan jag träffade. Men kvinnor fick mig att känna mig otillräcklig och sa att jag skulle ha varit annorlunda, gjort annorlunda. Jag var omanlig och det var avtändande. 

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-28 12:27:21 följande:

    Jag tycker inte att jag gjort fel när jag varit på dejt med kvinnor. Tvärtom så tycker jag att jag gjorde mycket rätt. Jag var inte för på, jag var närvarande, pratade inte om andra kvinnor jag träffat, pratade inte sex, jag visade intresse för kvinnan jag träffade. Men kvinnor fick mig att känna mig otillräcklig och sa att jag skulle ha varit annorlunda, gjort annorlunda. Jag var omanlig och det var avtändande. 


    Jag var på dejter där kvinnor nämnde andra med de träffat, låg med. Jag skulle aldrig ha kommit på tanken att göra samma. Det kanske är en test, se hur osäker man är. Det kan ju få igång tankarna lite, känns som att hon jämför, och kan bidra till att man känner sig otillräcklig.
  • Anonym (Vad hoppas du av svaren?)

    Vad vill du med frågan?

    Alla vet väl att vissa människor beter sig dåligt mot andra, de flesta gör det inte.
    Både män och kvinnor kan bete sig dåligt.

    Vad är det för svar du vill ha?
    Någon som gillar att förlöjliga svara, jaha och vad ska du göra med det svaret?
    Andra svarar att dom inte gör det och tycker att det är ett bedrövligt sätt. vad ska du gör med dom svaren?

    Vad är det du är ute efter?
    Försöka omvända dom som gör det? 
    Knappast att det går på ett anonymt forum.

  • Anonym (Wa)

    För att kunna svara egentligen så behöver vi hela bakgrunden till hur kvinnorna har klankat ner på din kropp. Vad har dessa kvinnor sagt exakt? 


     

  • Anonym (L)
    Anonym (Vad hoppas du av svaren?) skrev 2024-04-28 12:36:29 följande:

    Vad vill du med frågan?

    Alla vet väl att vissa människor beter sig dåligt mot andra, de flesta gör det inte.
    Både män och kvinnor kan bete sig dåligt.

    Vad är det för svar du vill ha?
    Någon som gillar att förlöjliga svara, jaha och vad ska du göra med det svaret?
    Andra svarar att dom inte gör det och tycker att det är ett bedrövligt sätt. vad ska du gör med dom svaren?

    Vad är det du är ute efter?
    Försöka omvända dom som gör det? 
    Knappast att det går på ett anonymt forum.


    Han vill berätta hur ondskefulla kvinnor är mot män (honom) att kvinnor ska lära sig veta hut, att det är så otroligt synd om män (honom) för att kvinnor existerar. Att han tycker sig gjort sig förtjänt av en kvinna för att han aldrig klankar ner på deras kroppar.

    du vet det gamla vanliga. Ganska obehaglig och potentiell farlig människa. Ilskan och hatet riktat mot kvinnor är påtaglig.
  • Aniiee

    Japp. Jag älskar att få folk att känna sig otillräckliga. Tyvärr är, de flesta för medelintelligenta för att fatta när jag gör det. 


    It is the season of the spirit, the message, if we hear it, is "make it last all year"
  • Anonym (Örebro)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-28 12:21:50 följande:
    Ett par kvinnor här svarade att de tyckte de har rätt att säga vad som helst till män, håna hans kropp t ex. Det ska en man tåla, det är bara på skoj, man kan inte ta allt så allvarligt. Däremot så får inte män håna kvinnor på samma sätt.

    Jag ser i mina och andras trådar att många vill få mig och andra att känna oss otillräckliga. Det är anonyma främlingar som skriver här, men att det finns människor som vill trycka ner andra, det är ett faktum. De finns irl också.

    Jag har sett många gånger när jag skrivit om unga tjejer hur kvinnor reagerar och tycker att jag får dom att känna sig otillräckliga. Jag förstår inte hur jobbigt det är för dom att bli ratade, att deras bäst före har gått ut, de duger inte längre, män vill bara ha unga tjejer att ha sex med.
    Det är inte därför jag skriver om unga tjejer och jag har ingen avsikt att få jämnåriga kvinnor att känna sig otillräckliga. Jag vet själv hur det känns att känna mig otillräcklig. Det fick jag t ex känna av redan som ung. Och när jag skrev här om en yngre tjej jag var kär i. 
    När kvinnor har förlöjligat mig, klankat ner på kroppen, så kanske de tyckte det var kul att pika mig, och de menade inget illa. Men jag är säker på att deras avsikt inte var att jag skulle känna mig bättre, tvärtom. De kunde helt enkelt inte hålla tyst. Den spärren, självkontrollen har jag. Jag vill inte håna, förlöjliga, och klanka ner på kvinnors kroppar. Jag har inte det behovet.
    Visa en sån tråd då.
Svar på tråden Tycker du om att få andra att känna sig otillräckliga?