• Anonym (L)

    Ni som har knullat en chef…

    Hur hamnade ni i den situationen? Vem tog initiativet och på vilket sätt skedde det? Gärna detaljerat (Menar inte sexuella nu utan hur kontakten gick till). Var det alkohol inblandat? Pågick närmandet under en längre tid? 

    jag har bara så svårt att sätta mig in i hur man träder över den där professionella gränsen liksom. 

  • Svar på tråden Ni som har knullat en chef…
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har inte haft sex med nån av cheferna, men jag ville. Jag har inte alls svårt att förstå varför man vill gå över den gränsen. De var äldre än mig och kurviga. Hade nån av dom gjort närmanden så skulle jag ha varit överlycklig.

  • Anonym (L)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-28 11:16:41 följande:

    Jag har inte haft sex med nån av cheferna, men jag ville. Jag har inte alls svårt att förstå varför man vill gå över den gränsen. De var äldre än mig och kurviga. Hade nån av dom gjort närmanden så skulle jag ha varit överlycklig.


    Det förstår jag också, jag har också varit jäkligt kåt på en chef (är kvinna för övrigt). Dock hade jag aldrig vågat träda över gränsen att ta initiativ till något med en chef pga rädsla för att förlora jobbet, så det jag inte förstår är hur man vågar. Om du fattar frågan. Eller hur chefen vågar för den delen. 
  • Anonym (B)

    Tja det blev så automatiskt när han blev chef :) Ena dagen bor man med en vanlig anställd och sedan har han en ny så vips ligger man med en chef!

  • Anonym (L)
    Anonym (B) skrev 2024-04-28 11:25:46 följande:

    Tja det blev så automatiskt när han blev chef :) Ena dagen bor man med en vanlig anställd och sedan har han en ny så vips ligger man med en chef!


    Okej. Men nu syftar jag iofs på relationer som inletts efter att den ene var chef över den andre. 
  • Anonym (B)
    Anonym (L) skrev 2024-04-28 11:35:47 följande:
    Okej. Men nu syftar jag iofs på relationer som inletts efter att den ene var chef över den andre. 
    Då kan vi ta ett annat exempel där en kvinna som var anställd under min numera EX-make började skicka pussande smileys och flörta med honom på jobbet. Jag sa så klart åt honom att det var olämpligt och att han borde säga till henne, förklara att det inte är lämpligt att hålla på så kring sin (gifta) chef. Hans reaktion var "vadå?? hon är bara vänlig". Sedan började han svansa efter henne, ville stötta henne kring relationer både till en kille hon dejtade som också var anställd och en släkting till henne som hade det svårt. Påpekade igen hur olämpligt hans beteende var iom att han då inte bara lät henne fortsätta utan även skulle leka hjälte i hennes liv, men neeeej då, det var ju jag som var sjukligt svartsjuk förstås. Inom en månad att jag hade flyttat ifrån honom kontaktade han henne och försökte få till en dejt.

    Poängen är väl att om man bara gör sitt jobb som anställd och fladdrar med ögonlocken lite extra så kanske man lyckas snärja även gifta män.
  • Anonym (B)

    Lustigt nog var hon faktiskt inte ett dugg intresserad helt plötsligt när han var singel så han fick nobben :)

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (L) skrev 2024-04-28 11:25:27 följande:
    Det förstår jag också, jag har också varit jäkligt kåt på en chef (är kvinna för övrigt). Dock hade jag aldrig vågat träda över gränsen att ta initiativ till något med en chef pga rädsla för att förlora jobbet, så det jag inte förstår är hur man vågar. Om du fattar frågan. Eller hur chefen vågar för den delen. 
    Jag vågade inte stöta på dom, men jag fantiserade om det. Speciellt en som övernattade ibland på jobbet. Fantiserade om att jag besökte henne där.
    Om de hade stött på mig så hade jag vågat. Jag skulle inte kunnat säga nej Flört
  • Anonym (Alice)

    Ja, fast inte bara chef- högsta VD:n..

    Vad ska jag säga? Enorm attraktion från bådas sida. Kicken av att göra det förbjudna. Flykt från vardagen.
    Oproffsigt? Ja men samtidigt har jag en gedigen kompetens, slutar jag jobbet imorgon så får jag ett nytt inom kort. Jag är efterfrågad på arbetsmarknaden så känner inte att jag är i beroendeskap.

    Däremot är jag livrädd att det ska komma ut. Att folk ska börja viska om mig på arbetsplatsen. Rädd hur andra ska se på mig. Rykten. Så det var inte värt det i slutändan. Men om det lyckas förbli en hemlighet så kommer det för alltid vara ett sexigt minne jag kommer bära på i hemlighet. 

  • Anonym (L)
    Anonym (Alice) skrev 2024-04-28 13:11:02 följande:

    Ja, fast inte bara chef- högsta VD:n..

    Vad ska jag säga? Enorm attraktion från bådas sida. Kicken av att göra det förbjudna. Flykt från vardagen.
    Oproffsigt? Ja men samtidigt har jag en gedigen kompetens, slutar jag jobbet imorgon så får jag ett nytt inom kort. Jag är efterfrågad på arbetsmarknaden så känner inte att jag är i beroendeskap.

    Däremot är jag livrädd att det ska komma ut. Att folk ska börja viska om mig på arbetsplatsen. Rädd hur andra ska se på mig. Rykten. Så det var inte värt det i slutändan. Men om det lyckas förbli en hemlighet så kommer det för alltid vara ett sexigt minne jag kommer bära på i hemlighet. 


    Det låter för ljuvligt ändå 

    Jag trånar själv i hemlighet efter den högsta chefen. Det är tydligt att han har ett gott öga till mig och det är en elektrisk spänning mellan oss, men jag skulle aldrig våga ta initiativ till något. 


    Vem av er var det som tog första initiativet till att något hände Och hur länge har det pågått? Är båda singlar? 

  • Anonym (S)

    Inte en chef men en kollega. Jag skrev sms och var väldigt rakt på sak. Frågade vad han skulle göra om jag kysste honom. Han sa att han skulle kyssas tillbaka. Sen nästa gång vi möttes så kysstes vi och det slutade med sex, flytta ihop, giftemål och barn. 

  • Anonym (Alice)
    Anonym (L) skrev 2024-04-28 13:27:26 följande:

    Det låter för ljuvligt ändå 

    Jag trånar själv i hemlighet efter den högsta chefen. Det är tydligt att han har ett gott öga till mig och det är en elektrisk spänning mellan oss, men jag skulle aldrig våga ta initiativ till något. 


    Vem av er var det som tog första initiativet till att något hände Och hur länge har det pågått? Är båda singlar? 


    Han var den som tog initiativet. Pågått till och ifrån ett halvår tills han träffade en kvinna. Det var aldrig aktuellt från min sida att det skulle bli en relation och jag sade det. Men det gör faktiskt lite ont i hjärtat att han träffat någon.. 

    Jag skulle råda dig att inte ta staget. Ja det är sexigt men blir jag påkommen så kommer massa människor prata bakom min rygg (stor arbetsplats) och vi kommer båda hamna i problem. Jag vill inte bli en - laughing stock- hur skulle jag kunna ha möten och bli tagen seriöst? visst jag får byta arbetsplats, men jag trivs här.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Alice) skrev 2024-04-28 13:11:02 följande:

    Ja, fast inte bara chef- högsta VD:n..

    Vad ska jag säga? Enorm attraktion från bådas sida. Kicken av att göra det förbjudna. Flykt från vardagen.
    Oproffsigt? Ja men samtidigt har jag en gedigen kompetens, slutar jag jobbet imorgon så får jag ett nytt inom kort. Jag är efterfrågad på arbetsmarknaden så känner inte att jag är i beroendeskap.

    Däremot är jag livrädd att det ska komma ut. Att folk ska börja viska om mig på arbetsplatsen. Rädd hur andra ska se på mig. Rykten. Så det var inte värt det i slutändan. Men om det lyckas förbli en hemlighet så kommer det för alltid vara ett sexigt minne jag kommer bära på i hemlighet. 


    Varför skulle du inte få ha en relation med VD:n eller en annan chef inom företaget som inte är din närmaste chef?
  • Anonym (Alice)
    Anonym (Hm) skrev 2024-04-28 20:24:18 följande:
    Varför skulle du inte få ha en relation med VD:n eller en annan chef inom företaget som inte är din närmaste chef?
    Därför att det klassas som beroendeställning. 

    Förbud finns väl inte, men det skulle ses som högst olämpligt och HR hade blivit inkopplade.
Svar på tråden Ni som har knullat en chef…