• Anonym (Missnöjd matgäst)

Matstol barn

Hej! 

Jag har en 20 månaders som nu vägrar sitta i sin Ikea stol, så dags att uppgradera. Jag förstår att Stokke-tripp trapp är populär, men dyr, även om det går att hitta en billig begagnad. Jag undrar nu, vad är skillnaden mellan: stokke-tripp trapp, Babyden, eller kinderkraft, som är billigare alternativ! 

Vilken stol hade ni satsat på och varför? 

• Svar på tråden Matstol barn
  • Kvinna1989

Vi har den populära stokke tripp trapp men min älsta hr vägrat den sen lite innan hon fyllde 2år (nu 2,5år) och hon sitter i vanlig stol :D . Så ingen garanti att barnet sitter i den heller.

• JosHed

Vet inte skillnaden mer än kanske hur länge den håller? Stokkes håller till 80 kg så vi använder dem ibland som extra stolar även för vuxna. Supersmidigt! eller som pall när man ska nå saker i skåpen :) kan också tipsa om att köpa en äldre variant och måla om - vi köpte för 75 kr begagnat på loppis.

• Kammen320

Våra älskar sina tripp-trapp-stolar. Äldsta fick sin av min kompis som hade den när hon var liten. Hennes äldre bröder hade också haft den, så den är från 70-talet nån gång. Håller än, bra kvalitet. Vet inte hur dom andra stolarna du nämner är dock.

Svar på tråden Matstol barn