• Anonym (Det räcker)

    1177 och nära akuten är värst

    Vf hänvisar 1177 till nära akuten även om jag säger att jag vill hellre åka till VC. Jo, deras argument är att det finns ultraljud där. Gissa vad, det finns inte där!!
    Fick vara 8h där igår och efter allt säger läkaren att de ser att det år något fel utifrån provsvar men kan inte undersöka vidare då de inte har ultraljud.
    Väntetiden är orimlig och det fanns inte flera patienter men de är långsamma och slarviga. 


    Proven var klara men ett av de glömde de registrerat, behövde själv logga in på 1177 för att se provsvaren och såg att en saknas. De enda som ör behjälpliga där är sjuksköterskorna medan läkare är på helt annan värld och har inte ens koll.
    Nu har jag lovat mig själv att aldrig mer åka till nära akuten för de gör folk sjukare och ingen bryr sig där. Som läkare sa? vi hjälper bara folk som har livhotande situation men har inte apparater för att kunna undersöka!!?
    Fast det vet vi alla att akuten har det uppdraget men nära akuten, det säger ju namnet vad de går för.

    Så synd att vi betalar så mycket skatt och får en så dålig vård.

    Mitt råd åk aldrig till böra akuten, om VC hänvisar vet inte jag men jag skulle inte ha gått.

    Kan inte de sänka skatt och starta privata sektor så får man möjlighet att välja om man vill betala extra för att få riktig vård.

Svar på tråden 1177 och nära akuten är värst