• Anonym (Råd tack)

    Gravid trots rester kvar?

    Hej på er
    är de någon som gjort abort, fått göra om aborten med cytotec pga att rester är kvar
    sen komma på återbesök för att de fortfarande är lite rester kvar 
    samtidigt som läkaren kan se att en ägglossnings precis skett men kan inte se om något fäst sig än.
    så ska avvakta med skrapning och göra ett gravtest om två veckor igen och vänta om eventuell mens kommer eller inte för att ge kroppen en chans att försöka få ut de sista själv om jag nu inte är gravid på nytt vill säga, innan vi bokar tid för skrapning 
    är de någon som blivit gravid trots rester kvar? 
    och hur har de gått? 


    håll gärna god ton 
    ja jag går på preventivmedel så Behöver inga nedlåtande kommentarer gällande att jag är ansvarslös mm 
    tack❤️

  • Svar på tråden Gravid trots rester kvar?
  • BaraVara55

    Jag har tyvärr inte varit med om de, men jag har gått igenom en skrapning och det verkar inte helt ovanligt att jag det finns rester kvar. Men förstår att det måste vara jobbigt att leva i ovissheten ❤️ 

    Men om du behöver göra en skrapning och inte gjort de förut så är jag helt säker på att det kommer gå bra. Jag tyckte de lät läskigt, men det som lugnade mig var att tänka att det är en väldigt vanligt och är i princip rutin för  läkarna att utföra. Mådde bra fysiskt även om det jag jobbigt psykiskt och ovissheten kring de var fruktansvärd. Några månader efteråt blev jag gravid igen. Det blir bra tillslut. 

    Jag hoppas någon annan i forumet kanske har varit med om liknande och isf kanske har något råd eller berätta sin upplevelse. Även om två veckor inte låter så långt så förstår jag om det känns som en evighet, jag håller tummarna

  • Anonym4848

    Jag hade 2 ägglossningar med rester kvar, inget som fäste dock. Gjorde skrapning till slut och plussade direkt efter den. Blev dottern som nu är 2 år. <3

Svar på tråden Gravid trots rester kvar?