• Anonym (Kaffedraken)

    Är du en bra person?

    En bra medmänniska som är omtänksam, respektfull, stöttar och är snäll. Och tycker du att du är värd att träffa kärleken för att du är en bra person?

  • Svar på tråden Är du en bra person?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (L)

    Värd att träffa kärleken tycker jag definitivt att jag är. Men jag vet inte hur man gör och då bli det svårt.

  • Anonym (friday)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-26 12:16:37 följande:
    Är du en bra person?

    En bra medmänniska som är omtänksam, respektfull, stöttar och är snäll. Och tycker du att du är värd att träffa kärleken för att du är en bra person?


    Intressant fråga, men jag tror inte du kommer få speciellt realistiska svar.
  • Anonym (Q)
    Anonym (L) skrev 2024-04-26 12:20:44 följande:

    Värd att träffa kärleken tycker jag definitivt att jag är. Men jag vet inte hur man gör och då bli det svårt.


    Då kanske du inte förtjänar kärleken heller.
  • Auditanne

    Romantisk kärlek är inget man kan göra sig förtjänt av, hur snäll man än är. Det handlar om attraktion där i första hand.

    Jag är snäll mot de människor som är snälla mot mig. 

  • Aniiee

    Nope, jag är en elak, cynisk jävel som ofta är frustrerad på folks dumhet och intelligens och ovillighet att se saker ut andra perspektiv än sina förutbestämda. Jag "förtjänar" inte kärlek, för det anser jag att inga vuxna människor gör, kärlek är något man måste anstränga sig för att vara värd.

    Av någon anledning så gillar folk mig ändå... De måste vara urbota blåögda. 


    It is the season of the spirit, the message, if we hear it, is "make it last all year"
  • Anonym (Ville)

    Jag anser mig vara en bra person. Tycker det är underligt att du skriver att man ska vara värd att träffa kärleken för det. Kärlek är inget man får för utdelat gott arbete. Det är ändå andra människor vi pratar om här. Jag tycker resonemanget är obehagligt. 

  • Anonym (friday)
    Aniiee skrev 2024-04-26 14:47:06 följande:

    Nope, jag är en elak, cynisk jävel som ofta är frustrerad på folks dumhet och intelligens och ovillighet att se saker ut andra perspektiv än sina förutbestämda. Jag "förtjänar" inte kärlek, för det anser jag att inga vuxna människor gör, kärlek är något man måste anstränga sig för att vara värd.

    Av någon anledning så gillar folk mig ändå... De måste vara urbota blåögda. 



    Haha, så rätt, jag har oxå undrat över hur fan man kan påstå att man är en hyvens person som förtjänar kärlek?

    På vilka kriterier?

    Enligt vem, sina egna subjektiva åsikter om sig själv eller andras?

    Är andras kärlek, förtroende och respekt något man bara får gratis hur fan man än gör eller är det något man gör sig förtjänt av?

    Och hur kan man då påstå att man förtjänar det innan man hunnit visa vad man går för?

    Men det ligger väl lite i tiden att göra det lätt för sig själv och få allt gratis utan att behöva anstränga sig för det och dra på sig offerkoftan och känna sig kränkt när man inte får som man vill.... Timbaktus "alla vill till himlen men få vill ju dö" har aldrig varit mer aktuellt än nu.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Är du en bra person?