• Anonym (Universum)

    Plötsligt ont I foten efter att ha sovit 1 timme

    Jag vet, jag vet, jag bör kontakta 1177. Ska göra det imorgon. Men vill ändå kolla om det hänt ngn annan att de legat & sovit, vaknat & sedan ställt sig upp och knappt kunnat stödja på foten? Hade så idag, jobbat natt & skulle sova. Sover ett tag, vaknade & ställde mig & fick så sjukt ont i ovansidan på foten. Kunde knappt stödja på foten. Provade att vicka på foten ner, & då strålade smärtan ngt så djävulskt! Efter en stund, då jag förslkt att gå runt lite försvann det. Jag kunde gå som vanligt?? Sedan kom det tillbaks igen. Svinont!! Provade samma sak, att försiktigt gå runt & d försvann. Men det kmr tbx lite då & då. Vad fasen rör d sig om? Ngn som vet?

  • Svar på tråden Plötsligt ont I foten efter att ha sovit 1 timme
  • 19Richie88
    Följer!

    Jag vet och minns att jag både har, bla. vaknat med ont i 'Armarna hela eller bara händerna axlarna, benen.. ja någon gång nästan alla kroppsdelar överhuvudtaget man kan få ont i..

    ..Mer för att jag vet inte vad det beror på.
    Spontat äre väl lätt att tro "Ja det är pga Hur man har sovit, sovit på vadå, armen.. så klart händer det att det värker där.

    Muskelbristning/ muskelsträckning idk? kanske.
  • Anonym (golvmopp)

    Jag brukar uppleva samma sak, speciellt om jag har haft mardrömmar, men annars också. Även om man sover så kan man spänna kroppen mycket hårt, och speciellt då fötterna. Man är inte alltid så avspänd som man tror, speciellt inte om man har somnat på soffan.

  • Anonym (Universum)
    19Richie88 skrev 2024-05-06 01:05:13 följande:
    Följer!

    Jag vet och minns att jag både har, bla. vaknat med ont i 'Armarna hela eller bara händerna axlarna, benen.. ja någon gång nästan alla kroppsdelar överhuvudtaget man kan få ont i..

    ..Mer för att jag vet inte vad det beror på.
    Spontat äre väl lätt att tro "Ja det är pga Hur man har sovit, sovit på vadå, armen.. så klart händer det att det värker där.

    Muskelbristning/ muskelsträckning idk? kanske.
    Tack för svar. . Ja alltså jag kan såklart ha känt att jag haft ont i ryggen osv. Kanske i handen ngn gång.. Men så där Ont i foten, att jag inte ens kunde stödja på den.. ? Blev lite förvånad faktiskt. Det försvann sen.. Men kom tillbaks efter att jag hade varit ute.. Men sedan några dagar tbx har det inte kommit tillbaks förut lite små känningar.. jag är ärligt talat skot dålig på att söka vård på vårdcentralen oav.. jag hoppar över det ofta.
  • Anonym (Universum)
    Anonym (golvmopp) skrev 2024-05-06 03:51:13 följande:

    Jag brukar uppleva samma sak, speciellt om jag har haft mardrömmar, men annars också. Även om man sover så kan man spänna kroppen mycket hårt, och speciellt då fötterna. Man är inte alltid så avspänd som man tror, speciellt inte om man har somnat på soffan.


    Vet du att jag tänkte faktiskt tanken.. "kan jag ha haft ngn dröm & sen spänt ut foten på ngt skumt sätt??" Utan att jag minns det? Att man tror att man är mer medveten än man kanske är? Händer även ofta att jag liksom Rycker till med hela jäkla kroppen då jag är på väg att somna. Är skit läskigt! Hände en gång då jag satt i vardagsrummet & kollade på en dokumentär .. råkade då slumra till & vaknade till av världens jä*vla ryck i hela kroppen! Kändes som jag bokstavligen FLÖG upp ur soffan.. slog i smalbenet i bordet (gjorde svinont!!! 😭) Så vem vet vad som händer med ens kropp då man somnat.. 
Svar på tråden Plötsligt ont I foten efter att ha sovit 1 timme