HemligaM skrev 2024-04-23 13:58:08 följande:
Förväntning på bonusförälder
Hej,
Vilka förväntningar vs förhoppningar har ni på er partner där ni har barn men inte er partner?
Vad tar ni för givet att er partner ska ta för ansvar för era barn?
Vad önskar ni att er partner skulle ta för ansvar men kanske inte självmant gör?
Skriv gärna ålder på barnen och hur länge ni varit ett par.
Du som bonusförälder får gärna svara också! Vilket ansvar tar du självmant och vilket ansvar är du kanske inte helt bekväm i att ta men som din partner gärna vill att du ska ta?
Jag skulle förvänta mig att en partner skulle se mina barn som värdefulla och älskansvärda människor. Jag skulle förvänta mig att en partner skulle se och förstå att de är barn, och är under uppväxt, och att deras eventuella olater är under slipning så att säga.
Jag skulle förvänta mig att min partner förstår att mina barn är viktiga för mig och alltid kommer att vara det, att de inte ska flytta hemifrån så snart som möjligt för att frigöra tid för partner, eller att de inte ska känna sig välkomna i mitt hem, mitt liv, till min tid i hela sina liv bara för att partnern finns.
Vad gäller ansvar och den biten så skulle jag tänka mer som en vuxen i allmänhet, att vuxna/människor allmänt kan ha och ta ansvar för att andra i omgivningen har det bra.