• Anonym (B)

    Välja bort familj, trauma?

    Går trauma behandling. Vi satt och diskuterade effekter av trauma. Då tog hon upp att jag inte hade sambo eller barn som ett exempel på detta. Kändes lite klumpigt sagt. Långt ifrån alla vill ha barn eller pojkvän/sambo. Speciellt i senare tider då fler väljer bort barn frivilligt. 
    Hon sa att viljan kommer komma när jag citat mår bättre. 
    Hon är i 50 års åldern och jag i 30 års åldern. 
    Traumat hände när jag var barn så har inget att jämföra med men har aldrig velat ha barn.


    Är det udda att hon sa så?

  • Svar på tråden Välja bort familj, trauma?
  • Anonym (Anna)

    Nej, det tycker jag inte. Kan mkt väl vara så att du valt bort familj pga det du varit med om, även om du inte är medveten om det. Du vet ju inte hur du hade resonerat om du inte hade varit med om ditt trauma i unga år. 


     

  • Goneril

    Så utomdentligt oprofessionnellt av psykologen! Ditt val att inte skaffa barn behöver ju inte på något vis hänföras till traumat! Vi är många som mycket medvetet och utan att lida av några obearbetade trauman valt bort barn. Vi vill helt enkelt ha andra liv, resa, utvecklas, göra karriär, skaffa oss gedigen utbildning och leva det goda livet utan de begränsningar ett barn innebär. Visa henne tråden! Hon verkar oerhört gammalmodig i sitt tänkande tycker jag.

Svar på tråden Välja bort familj, trauma?