• Anonym (Kaffedraken)

    Vilka kan börja prata om sex först?

    Många kvinnor gillar inte att män ska börja snacka sex direkt. Såg precis en kvinna skriva nåt om det: Var finns de killar man kan gå på en hederlig dejt innan det börjas snacka sex? Är gentlemannen död?

    För mig personligen så har det varit så att det uteslutande har varit kvinnorna som börjat prata om sex. Känns det bättre att det är kvinnor som börjar snacka sex först?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilka kan börja prata om sex först?
  • Anonym (Jeanette)

    Har aldrig pratat om sex innan vi haft sex. 

  • Mandel

    Detta eviga tjatande och sedan totalt avsaknad av relevanta svarsalternativ.
    Vill man ha seriösa svar att göra en bedömning av eller bara styrka den egna tesen?


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Kvinna)

    Jag pratar ofta om sex. Sex är viktigt för mig.
    Och ofta har nog varit jag som tagit upp det, eller anspelat på det, först och sen har det rullat på. Vill inte ha en man som inte delar mina sexuella preferenser och jag ser inget fel i att ha sex på första dejten heller. 

    Oftast brukar jag dra nåt skämt som går att tolka som vanligt eller med sexuell anspelning. En del fattar, andra inte. Sex behöver inte vara så allvarligt tycker jag. 

  • Anonym (Klop)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-22 12:54:58 följande:
    Vilka kan börja prata om sex först?

    Många kvinnor gillar inte att män ska börja snacka sex direkt. Såg precis en kvinna skriva nåt om det: Var finns de killar man kan gå på en hederlig dejt innan det börjas snacka sex? Är gentlemannen död?

    För mig personligen så har det varit så att det uteslutande har varit kvinnorna som börjat prata om sex. Känns det bättre att det är kvinnor som börjar snacka sex först?


    Ska kvinnorna förmedla ditt beslut via sitt hivemind? Alla kvinnor tycker och tänker på exakt samma sätt för dig som vanligt. Om de inte gör det så slammar du dom för att de inte uppfyller dina egna fördomar.

    Du borde vet att kvinnor är individer vid det här laget. Vad är det inom dig som gör dig inkapabel till att betrakta kvinnor som människor?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kvinna) skrev 2024-04-22 13:02:20 följande:

    Jag pratar ofta om sex. Sex är viktigt för mig.
    Och ofta har nog varit jag som tagit upp det, eller anspelat på det, först och sen har det rullat på. Vill inte ha en man som inte delar mina sexuella preferenser och jag ser inget fel i att ha sex på första dejten heller. 

    Oftast brukar jag dra nåt skämt som går att tolka som vanligt eller med sexuell anspelning. En del fattar, andra inte. Sex behöver inte vara så allvarligt tycker jag. 


    Känner också så. Men det är occkså vanligt att det inte uppskattas om män känner så. Tror det är bättre när kvinnan bestämmer när det är dags, och hur allvarligt man ska ta på sex.
  • Anonym (Hanna)

    Han får gärna börja prata om sex men inte när han fortfarande är så gott som en främling och han ska känna av att det är läge eller försäkra sig att det är ok med sådana intima samtal.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Hanna) skrev 2024-04-22 13:12:40 följande:

    Han får gärna börja prata om sex men inte när han fortfarande är så gott som en främling och han ska känna av att det är läge eller försäkra sig att det är ok med sådana intima samtal.


    Är män sämre på att känna av när det är läge? Kanske ändå säkrast att kvinnan börjar snacka sex så att det inte blir fel.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-22 13:15:31 följande:
    Är män sämre på att känna av när det är läge? Kanske ändå säkrast att kvinnan börjar snacka sex så att det inte blir fel.
    En tjej skickade bild på sina bröst, och en annan visade sig naken i cam. Jag skulle själv inte ha gjort nåt sånt, har t ex aldrig skickat dick pics. Så de tjejerna kunde känna av när det var läge att visa sig så för mig. 
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-22 13:15:31 följande:
    Är män sämre på att känna av när det är läge? Kanske ändå säkrast att kvinnan börjar snacka sex så att det inte blir fel.
    Nej, inte de män ja träffat iallafall, de har skött det bra även om det finns ett par undantag.
Svar på tråden Vilka kan börja prata om sex först?