VITTORIA25 skrev 2024-04-22 13:27:17 följande:
Hej!
Tack för svaret!
Det har lugnat mig
Jag har bara en fråga. Du har skrivit att de gav dig blödhämmande ditekt, du menar ditekt efter födelse? Eller under förlössnigen? Visste du i förväg att de skulle beställa blöd för förlössningen eller du ficiäk reda på det vid förlössnigen?
Tack så mycket!
Vad bra. Jag fick blödningshämmande direkt han var ute tror jag, inte helt lätt att minnas☺️
de kollade min blodgrupp extra redan i v37 typ tror jag, och vi pratade om att de skulle vara förberedda redan hos bm.
Jag hade fått en liten förändring av blodgruppen efter att jag fick blod året innan vilket man tydligen kan få.
men det var först vid förlossningen de sa att de skulle ringa och förbereda dem på att jag kunde behöva blod.
vet inte om de använde ordet beställa eller hur exakt det går till, så om nån säger att så brukar vi inte göra så kan jag ju ha använt fel ord eller förklarat dåligt. Men jag kände mig väldigt trygg.
men som sagt prata ordentligt med din bm innan så hon skriver ordentligt i din journal, och skriv i ditt förlossningsbrev så din stödperson har koll på det utifall att du kommer in med starka värkar och har svårt att prata. Jag hade igångsättning så var väldigt klar i huvudet när de berättade om att de var förberedda, hade jag haft värkar när de sa det hade jag nog knappt märkt det.😅