Tända lampor
Sover era barn med tända lampor? Jag tänker minst taklampa och sänglampa samtidigt. Varför gör dom det isf?
Sover era barn med tända lampor? Jag tänker minst taklampa och sänglampa samtidigt. Varför gör dom det isf?
För att det inte ska vara så mörkt.
Ja du vet... Barn är mörkrädda, rädda för monster, rädda för spöken, rädda pga mardrömmar, rädda rent allmänt... Då vill de ha en lampa tänd, eller flera. Så länge de sover ändå behöver man inte bry sig. Kan vara värt de där kronorna att få ha ostörd nattsömn...
För att det inte ska vara så mörkt.
Det är vanligt och det växer bort.
Det är vanligt och det växer bort.
De flesta barn sover över hos kompisar när de känner sig redo för det. Min dotter hade en kompis som provade att sova över hos oss många gånger innan hon verkligen fixade det. Det var ett antal nattliga turer för att köra hem henne. Men så en dag lossnade det. Det var den natten jag inte sov för att jag var beredd på att tösen skulle komma in och peta på mig någon gång under natten.
För att kunna se när de vaknar och vill gå in till oss
men lappa i hall är tänd och dörr öppen
Lyse i rummet nej nej måste få kunna sova avslappnad
Sen när de har blivit lite äldre och slutat kommer till oss runt 4-6år så är de kolsvart hos dom.
men de är olika per barn.
Har en 9åring som ska somna hos oss nu är väl i en period i levet. Somnar i vår säng och så får jag bära henne till sitt rum, där hon sover hela natten
Den äldsta var snabb att sova i mörkret och iskallt ska hon ha typ 14-16 grader
Den yngsta är 4 så sover mestadels själv nu, men hände att hon vill sova med oss.
Men blir mindre å mindre
Barn kan ju vara mörkrädda. Min son har varit det, men har aldrig haft problem att sova över hos kompisar. Det är väl mest när man ligger ensam i ett rum som det kan vara läskigt. Nu har han mörkt i rummet och trivs så. Det går oftast över när de blir större.
Hellre det än att de sover i er säng, eller?
För mig har det dock aldrig gått över. Jag sover fortfarande med tänd lampa. Får panik om det är kolsvart.